Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Rozcestí a synonyma pojí print s internetem

Redakce MAM23. 8. 2004


Obecným znakem publika internetových zpravodajských serverů je dominance mladších lídí, s vyšším podílem vzdělanějších a příjmově vyšších skupin. S trochou nadhledu lze internetové verze největších deníků definovat jako jejich “lepší já”.


Nejvyváženější poměr mezi mužským a ženským internetovým publikem mají z velkých zpravodajských serverů Lidovky.cz. Relativně menší zásah mezi obyvatelstvem velkých měst nad 100 tisíc obyvatel (31 %) nahrazují Lidovky.cz masou publika v menších městech (22 % v místech od 5 do 20 tisíc obyvatel). iHNed.cz se zase celkem pochopitelně pyšní jak trojnásobně vyšším podílem vysokoškolsky vzdělaných lidí ve srovnání s obecnou internetovou populací, tak i tříčtvrtinovou převahou mužského publika.


Ženy dominují Blesku


V Ringieru už před časem deklarovali úspěch serveru Blesk.cz ve snaze podchytit diametrálně odlišné cílové skupiny ve srovnání s printovou verzí. Jako jediný ze srovnávaných internetových titulů více přitahuje ženy (v poměru 59:41). Slabinou ve srovnání s konkurenčními zpravodajskými servery je ale menší pružnost – zprávy jsou obnovovány prakticky jen na denní bázi.


Vydařená strategie


Nutno říci, že záměr Ringieru se podařil. Ze srovnání internetových a printových vydání celostátních deníků se právě Blesk z hlediska charakteristiky čtenářů a uživatelů liší nejvíce. Zřejmé je to u vzdělanostního kritéria, jež ukazuje, že internetovou verzi Blesku vyhledává 48 % lidí s maturitním vzděláním a 22 % s VŠ vzděláním. V případě tištěné verze je přitom skupina vysokoškoláků zastoupena pouze z 5 %.


Větší vzdělanostní rozdíl je možné pozorovat i u internetové a tiskové verze Práva, kde se na internetu (novinky.cz) také dostávají do popředí středo- a vysokoškoláci, kdežto u tiskové verze jsou nejsilnější skupinou učňové a středoškoláci bez maturity.


Další rozdíly


Jak již bylo uvedeno, internetoví uživatelé jsou mladší. Ve srovnání s printem to ale zase není tak markantní u Blesku nebo MF Dnes, které se u tištěných verzí vyznačují mladšími čtenáři než jejich konkurenti. Rozdíl je ale zřejmý u Práva, jehož čtenáři patří v tištěné verzi mezi nejstarší, patrné je to také u Lidových novin. I porovnání dalšího kritéria, čistého měsíčního příjmu, ukazuje, že mezi cílovými skupinami jsou rozdíly. Internetoví čtenáři si v průměru vydělávají více než čtenáři tisku.


Porovnání čtenářů deníků tisku a internetu






























































































































pohlaví m/ž (v %) věk vzdělání příjem v Kč
Blesk.cz 41/59 20-29 (26 %) SŠ m. 48 % nad 25 tis. 40 %
    30-39 (21 %) VŠ 22 % 20-25 tis. 16 %
Blesk 48/52 20-29 (21 %) vyučen 43 %, 6-10 tis. 27 %
    30-39 (19 %) SŠ m. 27 % 10-15 tis. 17 %
ihned.cz 74/26 20-34 (55 %) VŠ 56 % 11-20 tis. 28 %
    35-49 (27 %) SŠ m. 40 % 21-30 tis. 16 %
HN 62/38 30-39 (24 %) SŠ m. 42 % 10-15 tis. 12 %
    50-59 (24 %) VŠ 34 % 15-20 tis. 9 %
lidovky.cz 51/49 20-29 (32 %) SŠ m. 45 % 10-20 tis. 35 %
    30-39 (19 %) VŠ 24 % do 10 tis. 27 %
LN 49/51 50-59 (23 %) SŠ m. 31 % 6-10 tis. 24 %
    40-49 (16 %) vyučen 30 % 10-15 tis. 11 %
idnes.cz 60/40 20-39 (60 %) SŠ m. 47 % dom. nad 30 tis. 32 %
  – – VŠ 30 % –
MF Dnes 55/45 20-29 (23 %) SŠ m. 42 % 6-10 tis. 19 %
    30-39 (21 %) vyučen 29 % 10-15 tis. 17 %
novinky.cz 56/44 12-19 (23 %) SŠ m. 45 % 10-15 tis. 20 %
    20-29 (25 %) VŠ 23 % 15-20 tis. %
Právo 57/43 50-59 (25 %) vyučen 39 % 6-10 tis. 31 %
    60-69 (18 %) SŠ m. 30 % 10-15 tis. 15 %
Pozn.: U vybraných kategorií (věk, vzdělání, příjem) byly vybrány vždy dvě nejsilnější skupiny pro uvedený titul.
Zdroj: NetMonitor, Media projekt, iAudit, BBmedia, STEM/MARK


22_internet.jpg ()
Nábor starších generací. Blesku v elektronické podobě se pro internet podařilo získat starší věkové kategorie: více než 36 % uživatelů překročilo hranici 40 let. O snaze propojit print s internetem svědčí stále častější pouhé anoncování “otvíráku” Blesku na webu s odkazem na tištěnou verzi.

×

Zisk reklamní společnosti WPP stoupl

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 34. týden 2004

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Clio Entertainment Awards jsou po roční přestávce otevřené pro přihlášky

Po „pauze“ v loňském pandemickém roce přijímá přihlášky soutěž pro marketingové projekty z filmového, televizního a herního průmyslu.
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Bank of America využije virtuální realitu k zaměstnaneckým lekcím

Po několika letech a miliardách investovaných dolarů ze strany velkých hráčů do vývoje VR, se konečně začínají tyto zařízení více prosazovat.
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více