Reklama na MTV Awards? Sedmimístná cifra

24. 8. 2004 00:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

TITULEK46: Reklama na MTV Awards? Sedmimístná cifra
Jednou z nejsledovanějších hudebních událostí roku je jednoznačně udílení cen MTV Video Music Awards. Ceremoniál, který pořádá oblíbená hudební stanice MTV, se koná již tuto neděli, 29. srpna. Slavnostní večer však s napětím neočekávají pouze nominovaní hudebníci. Ceny MTV se dostaly do středu pozornosti celé řady inzerentů.
Ceremoniál, který hudební stanice patřící koncernu Viacom pořádá letos už po jednadvacáté, je považován za hudební obdobu filmových Oscarů. A podle toho se o něj také zajímají luxusní firmy.

MEZITITULEK: Třicet miliónů solventních spotřebitelů
Za každý minutový reklamní spot, který v neděli diváci uvidí, neváhali inzerenti zaplatit milióny dolarů.“ Letos kontrakty pro sponzory začínaly na sedmimístné cifře,“ potvrzuje finanční analytik a publicista Stuart Elliott pro list The New York Times.
A důvod? Obrovská sledovanost. Udílení cen MTV si každoročně nenechají ujít milióny televizních diváků. Loňský ceremoniál vidělo více než 24,7 miliónu hudebních fanoušků, v roce 2002 dokonce 26 miliónů lidí. Letos se má toto číslo podle předběžných průzkumů ještě zvýšit. „Přitom jde o komerčně silnou cílovou skupinu spotřebitelů: většině diváků je mezi osmnácti a třiceti lety. Není divu, že o ně firmy mají zájem,“ dodal Elliott.
Mezi deseti hlavními sponzory letošního ceremoniálu, který poprvé hostí namísto Los Angeles či New Yorku floridské Miami, se objevují zvučná jména ze sféry oděvního a kosmetického průmyslu, jako jsou Gap či Revlon, potravinářský koncern PepsiCo, nebo společnosti Hewlett-Packard a DaimlerChrysler.
„Na letošním ceremoniálu poprvé představíme naši podzimní reklamní kampaň,“ řekl Jeff Jones, šéf marketinku módního koncernu Gap. V očekávané kampani se podle informací amerických médií objeví největší současné hvězdy – herečka Sarah Jessica Parker z kultovního seriálu Sex ve městě a zpěvák Lenny Kravitz.
„Populární hudba a móda jsou doménou mladých. Propojit obojí při nejsledovanější události léta je dobrým marketinkovým tahem,“ vysvětluje Elliott.

MEZITITULEK: Červený koberec láká skandály. I letos?
Slavnostní udílení cen má však pro pořadatele i své stinné stránky. Velkolepá show totiž každoročně přinese skandál.
Ať už jde o vystoupení některé hudební hvězdy, či o děkovnou řeč za pultíkem na pódiu, v níž padne pár provokativních narážek či demonstrativní protest, odpovědnost nese právě pořádající hudební stanice. A ta by se letos, těsně před podzimními prezidentskými volbami, mohla nepříjemně prodražit.
Zatím jen britská a americká média spekulují, zda některé z vystoupení nepřipomene svým průběhem loňský večer, kdy se bez varování začaly na pódiu líbat zpěvačky Madonna, Britney Spears a Christina Aguilera. Noční můrou organizátorů zůstává proslulá exhibice Janet Jacksonové během poločasu finále Super Bowlu, kdy zpěvačka odhalila ňadro.
Kvůli těmto incidentům, které v Americe vzbudily vlnu pohoršení, zatímco zbytek světa se dobře bavil, se již celá řada prestižních ceremoniálů vysílala s několikavteřinovým zpožděním, aby bylo možné závadné záběry vystříhat. Nejinak tomu má být i při nedělních MTV Video Music Awards.
“ Případný skandál by poškodil nejen naši stanici, ale i všechny inzerenty, kteří investovali milióny dolarů,“ obhajuje se John Shea, jeden z výkonných šéfů. „Zvuk se zpožďuje o pět vteřin už dlouho, nyní jednáme o zpožďování obrazu,“ citoval ho New York Times. Podle tohoto listu má definitivní rozhodnutí padnout těsně před samotným ceremoniálem. Příchuť skandálu však inzerenty spíše přitahuje, než děsí. „Většina spotů je přesně na hranici mezi provokací, která přitáhne pozornost diváků, a tím, co vzbuzuje bouři nevole,“ uvedl Elliott. Uvidíme, kam se hranice posune v neděli.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.