ProSieben prudce zvýšila zisk díky oživení televizní reklamy
Největší německá komerční televize ProSiebenSat.1 Media ve druhém čtvrtletí zvýšila základní zisk o 84 procent díky oživení tržeb z reklamy. K nárůstu zisku přispěla rovněž efektivní správa nákladů.
Zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) stoupl na 118,3 milionu eur ze 64,3 milionu ve stejném období loňského roku. Překonal tak očekávání analytiků, kteří jej podle průzkumu agentury Reuters odhadovali na 105 milionů eur. Tržby vzrostly o šest procent na 496 milionů eur a čistý zisk se více než zdvojnásobil na 47,6 milionu eur.
“Jsme schopni zlepšit firemní strukturu a posílit výkony našich stanic,” prohlásil generální ředitel Guillaume de Posch. Ten byl letos do vedení společnosti jmenován skupinou investorů, která firmu vlastní a v jejímž čele stojí americký mediální magnát Haim Saban.
Společnost ProSieben snižovala náklady, aby vykompenzovala pětinový propad tržeb na největším evropském trhu s reklamou v letech 2000 až 2003. Její zisky nyní začaly stoupat, protože německé firmy zvyšují své výdaje na televizní reklamu, píše agentura Reuters.
Firma, jejímž hlavním rivalem je RTL Group patřící do mediální skupiny Bertelsmann, minulý měsíc uvedla, že v letošním roce očekává v Německu nárůst výdajů na televizní reklamu o dvě procenta a v příštím o tři procenta. Dnes potvrdila, že hodlá v růstu tržeb předstihnout trh a výrazně zlepšit zisky.