Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Prodejci oděvů a obuvi zažili žně už během června

Redakce MAM19. 8. 2004

První pololetí letošního roku skončilo rekordním nárůstem prodeje oděvů, textilu a obuví. V červnu se tržby obchodníků s tímto zbožím oproti stejnému měsíci před rokem zvýšily o více než pětinu.
Podle statistiků stojí za nákupní horečkou dřívější zahájení výprodejů a letních slev. Samotní obchodníci jsou ale opatrnější a tvrdí, že s výprodeji začali ve větší míře až s příchodem prázdnin – tedy v červenci.
“Enormní zájem o prodej jsme zatím nepocítili, neboť letní výprodeje začaly až v červenci a pokračují v srpnu. Naopak počasí, které má na prodej velký vliv, nám letos před prázdninami moc nepřálo a prodeje spíš tlumilo,” uvedl finanční ředitel společnosti Baťa Martin Sadílek. Jeho společnost provozuje v Česku sedm desítek vlastních prodejen a zhruba každých patnáct párů bot z prodané stovky nese právě tuto značku.
Zvýšený prodej ale prodejci i výrobci skutečně zaregistrovali. “Sami si s tím lámeme hlavu, proč se najednou zájem kupujících tak zvyšuje,” říká Ladislav Kopča, spolumajitel firmy Tenax z Nové Paky, která se specializuje na dětské a kojenecké oblečení. Továrna musela před časem uzavřít tři ze čtyř provozů a dnes, aby nasytila poptávku, zadává výrobu pod svou značkou i konkurenční firmě.
Tento stav se ve srovnání s dlouhodobou obavou českých textilek vůči asijské konkurenci zdá být až paradoxní . “Zboží z východu je tu sice pořád hodně, ale lidé se asi nasytili. I když třeba ani není kvalitativně špatné, neodpovídá design – a lidé se pak vracejí k domácím výrobkům,” říká Kopča.
Červnový zájem kupujících nemá na svědomí jen dřívější zahájení letních slev, míní i odborníci na chování spotřebitelů. “Vliv výprodejů je zřejmý, není to ale hlavní příčina nárůstu tržeb. Po opatrném přístupu kupujících v prvním čtvrtletí teď mnozí dohánějí odložené nákupy. Výprodeje a slevy navíc nedělají už jen vybrané prodejny, ale v podstatě všechny řetězce,” vysvětluje analytik společnosti na průzkum trhu Incoma Tomáš Drtina.
S tím souhlasí i předseda představenstva obuvnického podniku Stival Jiří Frkal. “My jsme slevy nasadili až na červenec a tržby se meziročně zvýšily jen o něco. Ale nečekaný je růst současných, srpnových tržeb,” říká.
Společnost Stival ovládá zhruba pět procent českého trhu s obuví. Velké obuvnické firmy prodávající zavedené značky přitom společně uspokojí asi šedesát procent nákupů, zbytek tvoří tržby za prodej neznačkových výrobků.

Hospodářské noviny, 19. 8. 2004, autor: Jiří Němeček

×

Před 75 lety odvysílal rozhlas první fotbalový zápas ze zahraničí

Starší článek

Veletrhy Brno otevřou v Rakousku nové kontaktní centrum

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Goodkin

Goodkin zajistí marketing skupiny Assa Abloy pro střední a východní Evropu

Tříkolové výběrové řízení probíhalo od května, účastnilo se ho pět agentur. Goodkin díky vítězství strategicky a kreativně povede…
1. 3. 20211. 3. 2021
Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

VIDEO: Místo kontejneru obývák. Kanada vyvrací mýty o obchodu s lidmi

Vládní kampaň vytvořená ve spolupráci s agenturou Banfield bojuje s tím, že v Kanadě každou třetí oběť obchodování s lidmi…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více