Prodej vybavení na sport začal letos později, zájem je o kvalitu
Deštivé a studené léto zpočátku příliš nepřálo sportu v přírodě a kempovaní, takže vybavení pro aktivní odpočinek se začalo více prodávat později než obvykle. Letošní léto nemá zatím takový hit, jakým byla v minulých letech skládací koloběžka, trendem je zřejmě větší zájem o kvalitnější zboží, vyplývá z ankety mezi obchodními řetězci. “Sezona je ovlivněna pochopitelně zejména počasím. Léto začalo velmi pozdě, v podstatě v čase, kdy se již normálně dělají výprodeje. Nicméně sezona je to i tak úspěšná,” řekla mluvčí obchodů Hypernova a Albert Kateřina Černá. “Nyní s příchodem teplejších dnů lidé dohánějí ztracený čas,” doplnila mluvčí firmy Globus ČR Helena Jakubcová. Největší zájem je podle ní klasicky o kolečkové brusle, spací pytle, karimatky, nafukovací matrace, míče, bazény, pomůcky na plavání a potápění a cyklistické vybavení. Mluvčí Teska Vesselin Barliev míní, že tuto rekreační sezonu charakterizuje velký příklon k rodinným stanům. Letošku podle něj vévodí také zájem o fitness vybavení. Jinak je poptávka po kolečkových bruslích a kempinkovém vybavení, včetně oblečení a turistické obuvi. Největší zájem je o kolečkové brusle, upozornila mluvčí Carrefouru Jana Havlíčková. V minulosti byl vyšší zájem o kolečkové brusle pro děti, nyní stoupá poptávka pro dospělé. Nejvíce se kupují pohodlné měkké vzdušné boty usazené ve skeletu. “Lidé je kupují velmi často jako výbavu na dovolenou,” podotkla. Poptávka podle Černé roste po sportovně rekreačním vybavení jako takovém, zejména u vodních sportů, potápění či šnorchlovaní. “Začíná být zájem i o kvalitnější, tedy dražší výrobky,” poznamenala. Vyslovený hit, jakým byla před lety skládací koloběžka, se letos podle obchodníků neobjevil. Zákazníci projevili zvýšený zájem o pflatball – létající talíř měnící se v míč a hover disk – velký létající talíř plněný vzduchem, uvedla Jakubcová. “Obě položky byly v televizní reklamě, což zákazníka upoutalo,” vysvětlila.