Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Označení Czech Made nezaniklo, ale léta jen živoří

Redakce MAM31. 8. 2004

Před jedenácti lety to byl převratný nápad. Dostal název Czech Made a měl podpořit české výrobky nejvyšší kvality. Tehdejší ministři Vladimír Dlouhý a Josef Lux, kteří u jeho zrodu stáli, tuhle značku také rádi dávali k dobrému. Bohužel málokterá se časem tak zprofanovala, jako právě Czech Made.
“Stala se dostupná prakticky pro každého. I pro toho, kdo na ni neměl vůbec nárok,” tvrdí Roman Němec, šéf Českého institutu reklamní a marketingové komunikace.
V roce 1995 se Czech Made začal udělovat i za služby a pro své zviditelnění se o něj ucházely především malé a střední podniky. “Ty většinou nemají dost prostředků na reklamu. Pro ně to byla příležitost nějak se předvést,” upozorňuje ekonom Pavel Dytrych.
Značka, která se měla stát synonymem kvality produkce v Česku, byla během prvních deseti let za výrobky a služby udělena téměř pětsetkrát. Dnes Czech Made patří mezi desítku vybraných značek, které mohou být prezentovány společně s logem “česká kvalita”.
“Chyby se bezesporu udělaly, ale důležité je, že značka funguje a je o ní stále zájem,” říká Josef Tržický z Ministerstva průmyslu a obchodu. Podle něj jde o jednu z cest, jak nejlépe připravit české podnikatele na jednotný trh Evropské unie, a proto v posledních letech dostává nový význam.
“Lidé by měli vědět, že výrobek či služba prošly náročným hodnocením,” uvedl Tržický.
Marketinkoví odborníci jsou však rezervovanější. “Ten, kdo ji získal, nemá důvod se s ní přestat chlubit. Obecně ale očekávání nenaplnila, hlavně záměr, aby přes Czech Made lidé kupovali české zboží,” uvedl Tomáš Drtina z agentury Incoma Research, zaměřené na výzkum trhu.
Hlavním kritérium při výběru zboží stále zůstává cena a až po ní kvalita. Země původu rozhoduje až zhruba na čtrnáctém místě. To potvrzuje i Zdeněk Štěpánek, generální ředitel drůbežářské společnosti Xaverov, která značku v minulosti získala. “Čekali jsme, že Czech Made prodej podpoří, ale ten je stejný. Lidé nakupují hlavně podle ceny,” uvedl.
Podle expertů by značka musela mít mnohem silnější podporu, aby ji lidé lépe vnímali a reagovali na ni. “Stát by do propagace a zlepšení jejího renomé musel vložit desítky miliónů korun,” zdůrazňuje Dytrych.

Hospodářské noviny, 31. 8. 2004, autor: Zdeněk Zuntych

×

Prodej počítačů v regionu ve čtvrtletí stoupl o pětinu

Starší článek

Hewlett-Packard má novou reklamu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více