Odpůrci přesunu nádraží v Brně kritizují reklamu placenou městem

13. 8. 2004 14:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Agentura, najatá městem Brnem na informování o přesunu hlavního železničního nádraží, porušila podle Koalice Nádraží v centru kodex reklamy. Koalice podala v pondělí stížnost k arbitrážní komisi Rady pro reklamu (RPR) na porušení etického Kodexu reklamy. Agentura kritiku odmítá. Pokud by se Rada se stížností ztotožnila, musela by agentura reklamy stáhnout.
Reklamní kampaň si brněnský magistrát objednal na podporu přestavby Železničního uzlu Brno v odsunuté poloze o 500 metrů jižněji. Proti tomu koalice protestuje a žádá jen opravu nynějšího nádraží. Za vypsání referenda mezi Brňany koalice vybrala na 25 000 podpisů.
Stížnost na postup agentury Marco obsahuje 27 jednotlivých provinění proti etickému kodexu, řekl Svatopluk Bartík z koalice. „Nejčastěji se reklama provinila v požadavku na pravdivost a čestnost,“ uvedl Bartík. Poukázal, že v časopisech se před volbami do Evropského parlamentu v jednom z inzerátů objevil i primátor Petr Duchoň. Navíc reklama nebyla jasně rozeznatelná od redakční materiálů; obojí však Kodex reklamy zakazuje, upozornil. Články z agentury se podle něj objevily v radničním časopise Haló Brno bez označení reklama.
Pavel Marek z agentury kritiku odmítá. „Nerealizovali jsme žádnou placenou reklamu v médiích. Šlo o klasické reklamní články,“ řekl. Vzniklo jen asi pět billboardů na podporu informační kanceláře, uvedl. Ze čtyř milionů na kampaň má agentura ve smlouvě dva miliony, dosud vyčerpala 400 000 korun, dodal.
Primátor Duchoň označil protest koalice za „pokus o dostání se do médií v okurkové sezoně“.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.