Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Newyorské metro chce prodat firmám jména stanic

Redakce MAM9. 8. 2004

Vedení newyorského metra přišlo s odvážným plánem, jak vyřešit vážné finanční potíže. “Pozor, dveře se zavírají! Příští stanice Coca-Cola Times Square” – tak nějak by mohlo už brzy znít hlášení ve vlacích podzemní dráhy. Vedení metra chce firmám odprodat názvy stanic, aby tak z jejich sponzorských darů mohlo financovat ztrátový běžný provoz a také opravy, na něž v posledních letech nezbývaly peníze, uvedl britský list The Guardian.
Schodek v rozpočtu úřadu newyorské veřejné dopravy (MTA) se napřesrok vyšplhá na rekordních 540 miliónů dolarů. Úřad proto nechce čekat a v denících už umístil první inzeráty. “Rozeslali jsme také nabídky konkrétním firmám a čekáme na předložení jejích návrhů,” uvedl mluvčí MTA Tom Kelly.
Z druhé strany se hbitě ozvaly spotřebitelské organizace, kterým se nápad nezamlouvá. Gary Ruskin, ředitel společnosti Commercial Alert, prohlásil, že stanice metra by spíše měly nést jména Martina Luthera Kinga či Thomase Jeffersona než Philipa Morrise. “Názvy stanic mají vyjadřovat určité hodnoty,” tvrdí Ruskin.
Také newyorský tisk komentuje plány MTA dost jízlivě. “Lexington Avenue by mohla zaujmout výrobce luxusní značky vozu Lexus, dodavatel čokolád After Eight by si mohl dopřát stanici 8th Street a David Beckham by nejspíš měl svému malému synovi Brooklynovi pořídit zastávku Brooklyn Bridge,” napsal New York Times.
Nápad se naopak zalíbil starostovi metropole Michaelu Bloombergovi, který je velkým zastáncem sponzoringu.
Na první pohled se sponzorování metra může firmám vyplatit, vezme-li se v úvahu, že v New Yorku, kde má jeho síť 277 stanic, se jím denně sveze kolem sedmi miliónů lidí. Část marketinkových odborníků to však vidí jinak. V prostředcích hromadné městské dopravy je podle nich k dispozici tolik reklamní plochy, že kupovat si exkluzivitu na celou stanici nemá smysl.

Hospodářské noviny, 9. 8. 2004, autor: (aju)

×

Reality mánie začíná, firmy se těší na zisk

Starší článek

STV čeká boj o 600 miliónů v soudním sporu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více