Nástup léta výrazně zvýšil výstav Budějovického Budvaru
Zhruba od poloviny července, kdy teploty vzduchu vzrostly na 27 až 30 stupňů, zvýšil Budějovický Budvar prodej piva až o 30 až 40 procent. Jeho průměrný denní výstav se nyní pohybuje kolem 5000 hektolitrů. Podle ředitele pivovaru Jiřího Bočka ale pivovarská branže pozdním nástupem léta ztratila na celkovém objemu prodaného piva v květnu více než sedm procent a v červnu kolem 3,5 procenta. “Letošní sezona není pro pivovary a výrobce nápojů dobrá,” řekl Boček.
Pro výrobce nápojů podle něj začalo léto až koncem druhé dekády měsíce července. Květen, červen a dvě dekády července byly totiž v porovnání s předchozími roky extrémně chladné. “Staré heslo ‘co se v horkých měsících nevypije, to se už v zimě nedožene’, stále beze zbytku platí. Slunce je nejlepší prodejce (nápojů), taková je realita,” uvedl Boček.
Budějovický Budvar tak podle něj nenaplnil svoje letní představy u prodeje lahvového výčepního piva, což je klasický druh nápoje pro horké dny; na druhé straně se nepřízeň sezony daleko méně dotkla prodeje světlého ležáku, především sudového.
Příjemným překvapením ale byl velký zájem spotřebitelů o nový tmavý ležák, s nímž pivovar vstoupil na trh počátkem května. “Náš záměr prodat letos kolem 5000 hektolitrů této novinky, což by proporcionálně odpovídalo prodeji tmavého piva na našem trhu, se nám tak podaří splnit za necelé čtyři měsíce,” dodal ředitel Budvaru.
Loňský výstav národního podniku Budějovický Budvar dosáhl 1,171 milionu hektolitrů piva, což znamená meziroční pokles asi o 3,5 procenta. Zatímco vývoz vzrostl o pět procent na 538 tisíc hektolitrů, na tuzemském trhu pivovar ztratil. Prodej v Česku činil 633 tisíc hektolitrů a proti roku 2002 poklesl o devět procent. Finanční ukazatele se loni zlepšily, protože výnosy vzrostly o dvě procenta na 2,484 miliardy a hrubý zisk téměř o čtvrtinu na 350 milionů korun.