Na Slovensku začal testovací provoz peoplemetrů
Na Slovensku byl 15. srpna spuštěn testovací provoz elektronického měření sledovanosti televizí. První údaje z 800 nainstalovaných peoplemetrů budou k dispozici v pondělí, řekl Andrej Vallo ze společnosti TNS SK, která měřiče sledovanosti instalovala.
“Během testovacího provozu budeme ověřovat jednotlivé procesy, chování členů panelu jako i celého panelu,” uvedl Vallo s tím, že oficiální provoz peoplemetrů se spustí až v polovině října.
Na zavedení peoplemetrů se dohodly všechny čtyři celoplošné slovenské televize STV, Markíza, Joj a TA3 koncem letošního ledna. Od zavedení měřičů si slibují zejména standardizaci televizního reklamního trhu.
Spuštění projektu si vyžádá náklady zhruba 55 milionů slovenských korun. Slovensko patří k posledním členským zemím Evropské unie, které měří sledovanost takzvanou deníčkovou metodou. V unii je peoplemetrové měření standardním způsobem zjišťování sledovanosti, v České republice se provádí od června 1996.