Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Multimediální zprávy posílá už milión Čechů

Redakce MAM20. 8. 2004

Češi postupně přicházejí na chuť multimediálním zprávám MMS, tedy zasílání fotografií či přijímání infoobrázků. Tuto službu, kterou tuzemští operátoři Eurotel a T-Mobile poprvé nabídli koncem léta roku 2002, v současnosti aktivně využívá na 1,1 miliónu majitelů mobilních telefonů. Ještě koncem května to bylo přibližně 750 tisíc zákazníků.

Zájem o MMS služby roste v posledních měsících. Operátoři to spojují zejména s významnými sportovními akcemi typu fotbalového a hokejového šampionátu, při kterých roste poptávka po info službách, a také klesající ceně telefonů. Zatímco při rozjezdu služby vyšel mobilní telefon s fotoaparátem až na dvacet tisíc korun, nyní se dá pořídit již za několik set korun. V některých cenových akcích stojí multimediální telefony jen několik korun. Pokles cen začal před loňskými Vánocemi, kdy nebyl žádný problém získat kvalitní telefon za tři čtyři tisíce korun.

Nejvíce z celkového aktuálního počtu klientů, využívajících multimediální služby připadá na T-Mobile, a to okolo půl miliónu. Eurotel hlásí přes čtyři sta tisíc zákazníků MMS služeb a Český Mobil, který produkt zavedl s ročním zpožděním oproti konkurenci, registruje necelých dvě stě tisíc uživatelů.

I když jsou multimediální služby žádány stále víc, z hlediska množství odeslaných zpráv se s jejich “starší sestrou”, textovkami, nedají vůbec porovnávat. Zatímco počet odeslaných SMS se u jednoho operátora měsíčně pohybuje v řádech desítek miliónů, u multimediálních zpráv se jedná maximálně o statisíce.

Také podíl multimediálních služeb na celkových příjmech operátorů je zatím mizivý. A to i přes to, že MMS zprávy jsou zhruba desetkrát dražší než textovky. “Příjmy z ostatních služeb jsou vůči MMS zatím neporovnatelné,” potvrzuje mluvčí Českého Mobilu Petr Šindler. Konkrétní čísla společnosti prozrazovat nechtějí.

Více než o zasílání fotek mají tuzemští uživatelé zájem o příjem informačních zpráv. Poptávka po nich roste zejména při velkých sportovních akcích či zajímavých politických, ekonomických a společenských událostech. “Například v průběhu letošního mistrovství Evropy ve fotbale jsme odeslali na sedm set tisíc MMS,” uvedla Martina Kemrová z tiskového oddělení T-Mobilu.

Český Mobil zaznamenal největší skok při pražském hokejovém šampionátu. Tehdy si speciální sportovní zpravodajství objednalo ve srovnání s běžným provozem o 160 procent uživatelů více. U Eurotelu podle jeho mluvčí Diany Dobálové zase nejvíce bodovala soutěž Česko hledá SuperStar. “Své zájemce si našly i obrázky filmových premiér Shrek 2 nebo Garfield, na kterých jsme se podíleli,” dodala Dobálová.

Multimediální zprávy mají podle operátorů i analytiků budoucnost teprve před sebou. “I když jejich popularita v poslední době dramaticky roste, MMS mánie Českou republiku teprve čeká,” tvrdí mluvčí Českého Mobilu.

To potvrzuje i Alena Klimková, obchodní ředitelka společnosti Economia On Line, která nabízí zasílání MMS zejména s ekonomickým obsahem: “Multimediální služby si postupně získávají svůj okruh zákazníků.”

Oblast multimediálních zpráv samotnými zvukovými a obrázkovými vzkazy nekončí. S očekávaným rozvojem dalších generací mobilních služeb by měly v následujících pěti letech ke slovu přijít například živé televizní přenosy či stahování větších zvukových nahrávek. Na světových výstavách elektroniky již v současnosti představují přístroje, které jsou schopné všechny tyto multimediální služby nabídnout v takové kvalitě, jako by je uživatel přijímal v kanceláři na pevném připojení k síti.

Hospodářské noviny, 20. 8. 2004, autor: Tomáš Mrázek

×

Boj na trhu satelitního rádia v USA se začíná přiostřovat

Starší článek

Do tendru na průzkum návštěvnosti webu se přihlásily čtyři firmy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více