Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Microsoft chystá stahování hudby z internetu

Redakce MAM31. 8. 2004

Americká softwarová společnost Microsoft se chystá spustit webovou stránku, přes kterou bude možné stahovat si hudbu z internetu. Chce konkurovat především jiné americké firmě Apple Computer, která už podobnou službu má. Na stejném trhu se pohybuje například i Napster.
Microsoft by měl novou službu představit už tento čtvrtek a stane se tak zatím posledním podnikem, který se na tento trh vydá. Mezi pozorovateli se už dlouho hovoří o tom, že trh stahování hudby z internetu je velmi perspektivní a i když už na něm působí několik hráčů, stále je v plenkách.
Microsoft ale nebude mít snadnou úlohu, domnívají se analytici, protože Apple je pro něj velmi silný konkurent. Služba iTunes, kterou Apple ke stahování hudby z internetu nabízí, je mezi lidmi velmi oblíbená. Apple navíc prodává i přehrávač iPod, který umí hudbu z internetu dál zpracovávat.
Na trhu se začínají prosazovat i menší služby, které hudbu z internetu rovněž nabízejí. K menším patří Napster, mezi nabídkami okrajového významu je ale rovněž služba řetězce Wal-Mart. Ten je schopen stahování hudby ze svého webu také nabídnout, nevěnuje se ale žádným doplňkových službám.
“Je zde jeden podnik, na kterém opravdu záleží, a to Apple,” prohlásil hlavní analytik výzkumné společnosti Forrester Research Josh Bernoff. Štěstí na trhu zkouší také Sony a RealNetworks se svou službou Rhapsody.
Pro Microsoft je v sázce mnoho. Největší výrobce softwaru na světě se totiž snaží ze svého formátu Windows Media učinit standard pro distribuci digitální hudby a filmů, které jsou chráněny autorskými právy. Plány Microsoftu by tudíž mohla vážně ohrozit popularitu služby iTunes, která využívá naprosto odlišné technologie, podotýká agentura AP.
“iTunes je pro ně opravdu velkou hrozbou,” řekl Bernoff. Microsoft podle něj vidí, jak rychle tento segment trhu roste a jak rychle se zvyšuje popularita služby iTunes a přehrávačů iPod. Tím více si Microsoft také uvědomuje, že mu ujíždí vlak a nemusí stihnout zajistit si významnější podíl na trhu.
Apple si za jednu skladbu běžně účtuje 99 centů (asi 26 Kč), Microsoft ale odmítl sdělit, zda půjde stejnou cestou. Odborníci tvrdí, že o tom, zda Microsoft uspěje, rozhodnou detaily. Mezi ně patří například to, zda bude služba uživatelsky příjemná a zda si ji lidé oblíbí díky jednoduchosti.

×

Češi si za svůj plat koupí více než Maďaři, Poláci a Slováci

Starší článek

Návštěvnost kin podle Unie filmových distributorů – týden od 19. srpna 2004

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více