Metro pokračuje v expanzi
Bezplatný deník Metro, financovaný výhradně z příjmů za reklamu, se letos rozrostl o dvě edice ve francouzském Bordeaux a americkém New Yorku. Vyplývá to z pololetní zprávy o hospodaření, zveřejněné společností Metro International SA. Druhé čtvrtletí přineslo zatím nejlepší hospodářské výsledky od roku 2000. Pražskému vydání Metra zpráva věnuje jeden odstavec. Uvádí se v něm, že pražské podnikání se po restrukturalizaci dostalo opět do černých čísel a že prodej reklamního času se v Praze zvýšil jak v kvartálním, tak v meziročním srovnání. Bezplatné noviny Metro začaly vycházet ve Švédsku v roce 1995. Dnes má tento deník s lokálním obsahem, ale globalizovaným jednotným designem, 14,5 milionu čtenářů ve třech světadílech. V jedenácti z patnácti zemí, ve kterých Metro vychází, jsou operace ziskové. Mezi neziskové státy patří Finsko, kde má Metro např. přístup do prostředků veřejné dopravy zakázán a rozdávají ho kameloti.
Ekonom, 12. 8. 2004, autor: (MIŠ)