Mediální skupina GES se nedohodla na převzetí Rádia Nitra

24. 8. 2004 16:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká mediální skupina GES Media Holding zastavila jednání o vstupu do slovenské společnosti Rádio Nitra, která vlastní licenci k rozhlasovému vysílání na jihozápadním a středním Slovensku. GES obvinila z neúspěchu rozhovorů vedení města Nitra, které bylo jedním z hlavních věřitelů zkrachovalé stanice, informoval
zástupce GES na Slovensku Ján Lazar.
„Vzhledem k neočekávanému rozhodnutí nitranského zastupitelstva ze dne 12. srpna o zrušení dohod s námi jsme k dnešnímu dni ukončili jednání o našem případném vstupu do Rádia Nitra, s.r.o. Porušením dohod ze strany města se koupě rádia stala ekonomicky nesmyslnou, rovněž bychom porušili stejný přístup k ostatním věřitelům,“ uvedl Lazar.
GES, která v květnu získala vysílací frekvence v Popradu a Rimavské Sobotě pro svojí rozhlasovou sít Hey!, se už s většinou věřitelů Rádia Nitra předběžně dohodla. Městské zastupitelstvo Nitry podle Lazara dohodu s GES nejprve schválilo, vedení města jí ale nepodepsalo a zastupitelstvo následně dohodu zrušilo.
Vyjádření zástupců města se ČTK nepodařilo získat, vedení úřadu už nebylo k zastižení.
Společnost Rádio Nitra provozovala vysílání stanice Hviezda FM, v posledních měsících ale finanční potíže donutily firmu k zastavení vysílání. Společnost vedla se samosprávou letitý spor o prostory, které si pronajala od města. Kromě toho dlužila desítky milionů korun také telekomunikacím, elektrárnám a jiným věřitelům.
Lazar připomněl, že spory Rádia Nitra s vedením města mají i politický nádech. Jedním z majitelů společnosti je totiž přední politik opoziční Lidové strany – Hnutí za demokratické Slovensko (LS-HZDS), nitranskou radnici ale ovládají strany vládní koalice.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.