Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Mag Consulting: K moři letos v zimě pojede víc Čechů než loni

Redakce MAM30. 8. 2004

Letos v zimě pojede za teplým počasím k moři opět víc českých turistů než loni, odhadl ředitel analytické firmy Mag Consulting Jaromír Beránek. Zatímco v posledních letech jezdilo v zimě k moři 50 až 60 tisíc Čechů ročně a loni jejich počet razantně narostl díky levným zájezdům až na 80 tisíc, letos by jich mohlo být o dalších téměř deset tisíc víc. Velké CK očekávají dokonce 20procentní růst prodaných pobytových zájezdů k moři v zimních měsících.
Příčinou je pokles cen zájezdů v posledních letech. Mezi finančně dostupné destinace se díky zahájení přímého leteckého spojení řadí v posledních letech i zcela exotické státy. Letos navíc prodej levnějších pobytů v teplém středozemí v zimních měsících podpoří také odložená poptávka klientů, kteří plánovali domácí dovolenou v první chladné polovině léta.
Ve větší míře začali Češi zimní zájezdy kupovat v devadesátých letech, kdy je začala prodávat cestovní kancelář Fischer. Druhý nárůst zájmu o cestování za exotikou přinesl začátek nového tisíciletí, kdy si Travel Service pořídil první letoun Boeing 737 řady 800 s delším doletem, který umožnil přímé charterové lety do Thajska přes Spojené arabské emiráty. Loni se k dostupným destinacím díky přímému spojení zařadila Brazílie. Letos budou letecké společnosti nabízet přímé lety také do Karibiku, kde řada CK nabídne Mexiko, Dominikánskou republiku a Kubu. Mezi letošními novinkami velkých CK je také Portoriko či Kostarika.
Přestože počet Čechů, kteří tráví zimní dovolenou u moře roste, představují stále jen velmi malý podíl českých cestovatelů. Celkem totiž letos na dovolenou do zahraničí podle Mag Consultingu pojede asi 3,5 milionu Čechů. Většina z nich cestuje v létě k moři a v zimě na hory.
Hoteliéři v tradičních zimních pobytových oblastech u moří, jako jsou Kanárské ostrovy, v posledních letech snižovali ceny. Přijíždělo k nim totiž stále méně evropských turistů, zejména z Německa, a to kvůli stagnaci západoevropských ekonomik. Po oživení se však již letos v létě Němci k cestování začali vracet a tak se pokles cen zastavil. V ředě destinací se ceny dokonce zvedly.
Obchodní ředitel Exim Touru Jan Koláčný přitom upozornil, že u exotických zájezdů tvoří podstatnou část nákladů letecká doprava, která v poslední době kvůli rostoucím cenám ropy zdražuje. Přesto se CK podařilo ceny udržet na přijatelné úrovni. S růstem cen nepočítá ani Fischer a Čedok. Ztráty z rostoucích cen pohonných hmot a ubytování totiž naopak vyrovnává dlouhodobě slabý dolar.
Cestování k moři za exotikou je však stále doménou movitější klientely. Zimní zájezdy k teplým vzdálenějším mořím totiž stojí kolem 50 000 korun. Řada zájezdů především do Egypta a na Kanárské ostrovy se ale dá koupit za méně než 20 000 korun. Některé CK ceny dokonce snížily. I letos počítají CK s akčními cenami, které budou například u Egypta podobně jako loni začínat již na 7990 korunách za týdenní pobyt.
Ani v západní Evropě není zimní cestování k moři běžné. Je ale rozšířenější než v České republice vzhledem k vyšší životní úrovni. V Německu například v zimě cestuje za exotikou i část seniorské klientely.
Zájezdy do teplých krajů v tuzemsku prodávají všechny čtyři největší cestovní kanceláře, tedy Fischer, Čedok, Exim Tours a Firo Tour, ale i menší CK například Siam Travel. Specialistou na exotické země je společnost Eso Travel.

×

Belgičané si vydupali návrat formule 1 do Spa

Starší článek

Televize registrují zájem o žádané časy

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pxhere.com

Duševní zdraví zaměstnanců: problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenže teď to vypadá,…
28. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více