Léto připraví televize o stovky miliónů korun

25. 8. 2004 00:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Kolik stojí čtvrt hodiny času? Podle posledních statistik si čeští zaměstnanci za tuto dobu vydělají v průměru něco přes 26 korun. Majitele televizních stanic však jedna čtvrthodina stojí až stovky miliónů korun. O tolik totiž přicházejí v letních měsících kvůli každoročnímu poklesu zájmu o televizní program. Jenom v letošním červenci se průměrná doba, kterou divák strávil denně před obrazovkou, zkrátila oproti předchozímu měsíci o 16 minut.
Celkem tak divák seděl podle průzkumu společnosti Mediaresearch u televize každý den 2 hodiny a 58 minut. To je o osm procent méně než v červnu. Ještě větší pokles nastal v lukrativním prime time mezi 19. a 23. hodinou, kdy se dívá nejvíce diváků. V tuto dobu lidé sledovali obrazovku v průměru jednu hodinu 22 minut, tedy o 11 procent méně než v červnu.
Potvrzuje se tak známý fakt, že v létě dávají diváci více přednost rekreaci, výletům, koupání nebo odjíždějí na dovolenou. „Čím více sluníčka, tím méně reklamy,“ podotkl marketinkový ředitel ARBOmedia Štěpán Wolde.
Teplé počasí je tedy ideální pro rekreanty, méně již pro majitele televizí. „Objem inzerce v červenci a srpnu je nižší přibližně o 33 procent než celoroční měsíční průměr. Ten činí kolem 1,2 miliardy korun v hrubých číslech,“ sdělil Wolde. Letní počasí tak televize přijde na 700 až 800 miliónů hrubých příjmů.
Tento odhad potvrzují i čísla z minulého roku. Podle monitoringu inzerce TNS A-Connect činil inzertní výkon všech televizí v červnu loňského roku 1,41 miliardy korun, o měsíc později to již bylo jen 874 miliónů korun, v srpnu pak 787 miliónů korun.
Uvedená čísla však představují hrubé tržby, které nezachycují slevy nebo barterové obchody. „Čistý objem reklamy může být až o polovinu nižší,“ uvedla redaktorka týdeníku Marketing & Media Martina Vojtěchovská.
Televize se tak v létě snaží nalákat inzerenty na nižší ceny. Například Česká televize nabízela v červnu 30sekundový čas po pátečním večerním programu od 20 hodin za 130 tisíc korun, v srpnu ten samý spot přijde na 85 tisíc.
I přesto si však velcí inzerenti dávají v létě „pauzu“ vzhledem k poklesu zájmu o jejich produkty. „Je pravda, že v porovnání s červnem jsme v červenci zadali méně inzerce, to ale bylo dáno naším marketinkovým spojením s fotbalovým šampionátem Euro 2004. Obecně se dá říci, že načasování komunikačních aktivit se odvíjí od zavádění nových služeb a produktů,“ uvedl mluvčí T-Mobile Jiří Hájek.
Na stále se prohlubující propady reklamy kvůli pěknému počasí se televize budou muset připravit i v následujících letech. Podle meteorologických předpovědí totiž středoevropský region čeká oteplování, které zvýší počet slunečních dnů v České republice, během nichž klesá i sledovanost televize.

Hospodářské noviny, 25. 8. 2004, autor: Aleš Borovan

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.