Kongresová asociace investovala do kampaně v Německu téměř milion
Téměř milion korun stála billboardová kampaň, kterou Pražská asociace kongresové turistiky (PAKT) již druhým rokem láká německé firmy k pořádání kongresů v Praze. Billboardy s pohledem na Hradčany osvícené zapadajícím sluncem letos zvou firmy na 150 reklamních plochách v deseti největších německých městech, řekl předseda asociace Michael Hvížďala.
Většinu nákladů platilo ministerstvo pro místní rozvoj a část členové asociace, kterými jsou cestovní kanceláře, hotely, dopravci, organizátoři kongresů a další firmy. PAKT si od akce slibuje vyšší zájem německých firem o pořádání kongresů a konferencí v ČR.
Loni visela stovka billboardů v německých městech 14 dní v září. Zájem německých firem o možnosti pořádání konferencí byl podle Hvížďaly po kampani výrazně vyšší než před ní. Například přístupy Němců na internetové stránky PAKTu byly 28krát vyšší než před kampaní.
Letos jsou plakáty s heslem “Příští konference? V Praze!” na 150 plochách v Berlíně, Dortmundu, Drážďanech, Duisburgu, Düsseldorfu, Frankfurtu, Hamburku, Kolíně, Mnichově a Stuttgartu celý srpen. Visí hlavně v centrech měst na frekventovaných místech, na letištích a v blízkosti velkých hotelů.
Pokud se asociaci podaří zajistit prostředky, chce v příštím roce zvýšit počet billboardů na 200. Stejně jako letos by mohly v Německu být celý měsíc. Vhodnost termínu kampaně pro příští rok zatím vyhodnocují marketingoví odborníci. PAKT zvažuje také možnost podobné kampaně v Rakousku, Beneluxu a Francii.