Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Komise nabádá činovníky a média, aby vážili dopad zpráv na akcie

Redakce MAM25. 8. 2004

Komise pro cenné papíry vyzvala všechny poskytovatele cenově citlivých informací, aby před zveřejněním více zvážili jejich možný dopad na ceny akcií. Komise zvláště apeluje na veřejně činné osoby, které komunikují s novináři, a také na samotné zástupce médií. Uvedla to mluvčí komise Monika Paclíková.
Etika nakládání s cenově citlivými informacemi je podle regulátora na českém kapitálovém trhu nedostatečná. S výroky, které mají za následek výraznou změnu kurzu akcie, se komise setkává často. “V některých případech následně dochází k dementování či výrazné korekci daného výroku, přesto daná situace může poškodit akcionáře,” uvedla. Příklady ale odmítla říci.
V poslední době prožil prudké výkyvy např. ČEZ. Jeho akcie propadly po vyjádření poradce premiéra Jana Mládka k privatizaci 16procentního státního podílu v elektrárenské firmě. Výprodej ukončil zamítavý postoj premiéra Stanislava Grosse k prodeji tohoto balíku. Komise již dříve v tisku přiznala, že se zabývá kolísáním kurzu Unipetrolu, které zahájil svým výrokem ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.
Komise všechny případy, které vedou k výrazné změně kurzu akcie, šetří. V takovýchto případech jde o podezření z obchodování na základě neveřejných informací, nebo manipulace, které jsou nejzávažnějšími prohřešky, za něž může regulátor uložit až několikamilionovou sankci.
Komise v minulosti připravila návod pro nakládání s důvěrnými informacemi a jejich uveřejňování ve veřejné správě. Materiál se ale jako závazný prosadit nepodařilo.

×

Rusko má kvůli alkoholismu zákon, který omezuje reklamu na pivo

Starší článek

Metropolitní TV Praha bude vysílat pravidelný Pražský magazín

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202127. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více