Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Kabelovým firmám vadí zneužívání společných antén

Redakce MAM12. 8. 2004

Kabelové televize začaly bojovat s provozovateli společných televizních antén, kteří na nich pirátsky šíří satelitní programy. Malá družstva, jež antény provozují, totiž mnohdy za vysílané programy ze satelitů neplatí a navíc odlákávají zákazníky legálním kabelovým operátorům, kteří tak odvádějí nižší poplatky, informovala ředitelka České protipirátské unie Markéta Prchalová.
Podle odhadů kabelových firem má téměř každá desátá domácnost, která bydlí v družstevním bytě, volně šířené programy ze satelitu, a další dvě až tři procenta dokonce programy placené, jako je například filmový kanál HBO. Do rozporu se zákonem se tak dostává 12 až 13 procent členů družstev.
Druhá největší tuzemská kabelová firma Karneval eviduje, že společné antény fungují paralelně na dvou třetinách její sítě. Firma je považuje za běžnou konkurenci své nejnižší programové nabídky, která obsahuje především čtyři základní tuzemské programy, ale pouze v případě, že za připojené diváky odvádí plnou výši poplatků vysílateli. “Pokud tyto poplatky vědomě krátí nebo je neplatí vůbec, je to nezákonné,” uvedl marketingový ředitel Karnevalu Dušan Jelínek.
Zástupci kabelových společností se shodují, že odhalit zneužívání společných antén je obtížné. Jejich provozovatelé si navíc mnohdy ani neuvědomují, že jednají nezákonně. “Za porušení autorskoprávních podpisů jim přitom hrozí nejen trest za přestupek či dokonce trestný čin, ale i povinnost nahradit způsobenou škodu,” dodala Prchalová.
Kabelové firmy se většinou potýkají se zneužitím jejich vlastních rozvodů, na které se někdo nelegálně připojí. Společnost UPC zase donedávna řešila případy podvodů u příjmu satelitní televize. Někteří uživatelé si od firmy pronajali přijímač, který ale prodali dalším zájemcům. Soudní případy většinou skončily podmíněnými tresty až do dvou let.
V ČR je 800 až 900 tisíc uživatelů kabelové televize. Největší firma UPC má kolem 360 000 zákazníků a Karneval zhruba o 100 000 méně.

×

O novou vysílací frekvenci pro Brno usiluje osm rádií

Starší článek

Horko zvedá výstav pivovarů, pomůže olympiáda

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více