Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Jaký monitor přiveze internetový tendr?

Redakce MAM16. 8. 2004

Neveřejná soutěž na realizátora nové podoby měření návštěvnosti internetových serverů a sociodemografického profilu návštěvníků přilákala devět subjektů (uzávěrka předložení nabídek je 17. 8.). Hodnocení navrhovaných řešení má v dikci výběrová komise jmenovaná výkonnou radou Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR). “Nový výzkum by měl na NetMonitor navázat a dále ho rozšířit a zkvalitnit,” shrnul zadání předseda výkonné rady SPIR Petr Bednář. Na přelomu srpna a září) se nominace zúží na několik nejlepších. Jméno celkového vítěze, jenž od února začne s realizací nového NetMonitoru, má být oznámeno do konce září.

Pestré panoptikum

Poměrně hlučně vstoupil do ringu tým sestávající z firem Mediaresearch (realizátor peoplemetrového výzkumu sledovanosti televize v ČR) a polské Gemius S.A., realizující měření návštěvnosti internetu v Polsku, Litvě a Lotyšsku. Výhodou může být respektovaná metodika, středoevropské zkušenosti i relativní nezávislost na v poslední době ostře polarizovaném českém internetu. Slabinou se zase jeví menší znalost trhu, popř. požadovaná cena.

Na vavřínech neusíná ani jeden ze současných realizátorů výzkumu, United Interactive (UI). “Představíme komplexní řešení, které bude popisovat metody nejen pro měření návštěvnosti, ale také sociodemografický výzkum i řešení pro stále chybějící monitoring on-line reklamy. Řešení výzkumu socio-demografie je navrženo na základě našich dlouholetých zkušeností tak, aby byly co nejvíce eliminovány všechny současné slabiny spojené se sledováním socio-demografických atributů,” slibuje zlepšení v obecné rovině Martin Hošek z UI.

Firma Internet Billboard (IB) je známá mj. díky softwarovému řešení pro správu reklamy na internetu BBmedia, vyvinutém ve spolupráci s ARBOmedia. “Naše výhoda spočívá v podchycení základny uživatelů výměnné reklamní sítě Billboard, která má na českém internetu téměř stoprocentní dosah,” říká technický ředitel IB Michal Matula.

Zkušenostmi disponují také ve STEM/MARK. Ve vnímání internetové obce může být ale nový model handicapován vzpomínkami na pohřbení předloni zaniklého NetProjektu, zastřešovaného konsorciem Net-Market Research Alliance.

Společnost eMerite (člen skupiny FG Forrest) naopak podle vedoucího projektu Martina Petráška svou účast v tendru stále zvažuje. “Při porovnávání našich nákladů s možnými příjmy nám komplikuje výpočty tržní situace SPIR. Máme totiž pochybnosti o tom, zda by nám při probíhajících konfrontacích s Interactive Advertising Bureau ČR bylo SPIR schopné zajistit potřebnou klientelu,” vypočítáví proměnné Petrášek.

Chystá se comeback iAuditu?

V případě společnosti iAudit International (iAI) jde svým způsobem o kuriozitu. Původní spolurealizátor NetMonitoru na jaře projekt opustil a po známé schizofrenní výhybce v dějinách české internetové reklamy stál spolu s portálem Seznam.cz a agenturou Beyond Interactive u zrodu sdružení Interactive Advertising Bureau ČR (IAB). Zde pracoval mj. na výzkumech IAB Profile a IAB Insight. Fakt, že iAudit nyní figuruje v seznamu kandidátů, může být vnímán jako vyústění údajných vnitřních disharmonií v IAB, ale také coby maximalizace využití všech příležitostí trhu a výzva konkurence k přímému souboji. Na straně iAuditu stojí nesporné zkušenosti s českým interaktivním prostředím. Exkluzivita, kterou si SPIR na dodávání dat vymínil, se navíc podle informací M&M týká až termínu spuštění nového NetMonitoru. Do té doby je pole působnosti iAuditu volné.

Začátek českého internetového podzimu bude každopádně slušně hektický.

Tendr na nový Netmonitor

Aktéři

Byli osloveni: ACNielsen, AISA Market Research, eMerite, Factum Invenio, Internet BillBoard, GfK Praha, iAudit International, Median, Millward Brown, SC&C, STEM/MARK a United Interactive.

Přihlásili se: eMerite, GfK Praha, iAudit International, Internet Billboard, Mediaresearch (ve spolupráci s polskou společností Gemius), Millward Brown, Network Media Service, STEM/MARK, United Interactive (ve spolupráci s Factum Invenio).

Pozn.: kurzivou označeny původně neoslovené subjekty, které se do tendru přihlásily.

Výběrová komise: Petr Bednář (Ringier ČR), Milan Beneda (Beyond Interactive), Jiří Lahvička (Atlas), Petr Matoušek (Mafra), Jana Prouzová (ARBOmedia), Vítek Smékal (OMD), Martin Šebesta (NetCentrum), Jiří Vítek (MindShare), Jan Vobecký (Computer Press).

×

Obchodníci: Před olympiádou mírně stoupl zájem o nákup televizorů

Starší článek

Texasan získal díky reklamní kampani nová játra

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více