Hodnota desetibojaře Šebrleho v reklamě je prý několik milionů Kč

26. 8. 2004 09:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Desetibojař Roman Šebrle zvýšil po získání zlaté medaile na olympijských hrách v Aténách svou hodnotu na reklamním trhu. Za účinkování v reklamě za něj firmy po triumfu v Řecku zaplatí několik milionů korun. Vyplývá to z ankety mezi reklamními agenturami. V případě mezinárodní reklamy by to bylo ještě několikanásobně více.
„Hodnota Šebrleho pro reklamu se po olympiádě určitě zvýšila,“ řekl Jiří Mikeš z Asociace komunikačních agentur s tím, že za reklamu s tímto atletem firmy zaplatí několik milionů korun. Tuto částku vydají za reklamu v tisku, televizi i na billboardech, nejdražší jsou přitom televizní spoty.
Také podle ředitele reklamní agentury MARK/BBDO Petra Topinky se marketingová hodnota světového šampiona v desetiboji zvedla. „Cena několika milionů korun za Šebrleho vydrží zhruba rok, pak bude záležet na jeho sportovních výkonech a dalších okolnostech,“ uvedl Topinka. V případě mezinárodní reklamy by cena atleta byla prý ještě několikanásobně vyšší.
Naopak ředitel agentury Young&Rubicam Petr Havlíček se domnívá, že hodnota Šebrleho pro reklamní svět zůstává zhruba na stejné úrovni jako před olympiádou. „Potvrdil to, co se od něj čekalo. Byl žhavým favoritem,“ řekl Havlíček. Cena atleta se však podle něj ještě může zvednout.
I podle Havlíčka firma za reklamu s olympijským vítězem vydá několik milionů korun. Konkrétní částku, jakou podnik zaplatí, záleží na četnosti, druhu reklamy i na exkluzivitě smlouvy. Šebrle získá podle Havlíčka nabídku i od firem ze zahraničí.
Cena Šebrleho v reklamě je teď podle oslovených reklamních agentur stejná jako například fotbalisty Karla Poborského nebo hokejisty Patrika Eliáše. Za reklamu s hokejovou hvězdou Jaromírem Jágrem firmy zřejmě zaplatí ještě více. Podobně jako například za fotbalistu Pavla Nedvěda. „Je to dané tím, že atletika jako celosvětový sport je ve vnímání lidí trochu níž, než fotbal,“ uvedl Havlíček.
O Šebrleho mohou podle Mikeše projevit zájem výrobci sportovních potřeb a oděvů, kosmetické firmy nebo potravinářské společnosti. „Určitě dostane nabídku od výrobce aut,“ domnívá se Mikeš. Zaplatit ho budou moci zřejmě jen velké firmy. Desetibojař už před začátkem olympiády uzavřel smlouvy například s firmami Addidas, Nissan, eBanka a Eurotel.
V reklamě například účinkovali akrobatický lyžař Aleš Valenta, běžkyně na lyžích Kateřina Neumannová, oštěpař Jan Železný nebo kajakářka Štěpánka Hilgertová. Významné sportovce většinou zastupují reklamní a marketingové agentury. Částka, jakou si sportovci z reklamy vydělají, záleží i na typu smlouvy. Mohou získávat fixní částku, procentní podíl ze smlouvy, nebo kombinaci. „Podstatná část z marketingových smluv jde sportovcům,“ řekl Karel Tejkal z České sportovní, která zastupuje například Šebrleho nebo Železného.
Výdaje firem na reklamu spojenou s řeckými olympijskými hrami odhaduje společnost ARBOmedia, která prodává reklamní čas České televize, zhruba na 300 milionů korun. Letos výdaje na reklamu celkem meziročně vzrostou asi o čtyři procenta přibližně na 17 miliard korun.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení