Nizozemský pivovar Heineken koupil v Rusku dva malé pivovary. Díky akvizici tak nyní bude firma zaujímat v Rusku třetí příčku mezi místními výrobci piva. Heineken koupil firmu Central European Brewing Company, která vlastní majoritní podíl v pivovaru Shikhan Brewery, a pivovar Volga Brewery ve městě Nižnij Novgorod. Oba pivovary se nachází ve středním Rusku. Podíl Heinekenu na ruském trhu díky akvizici stoupne na sedm procent z předchozích 4,5 procenta. Heineken usiloval o rozšíření své pozice v Rusku a zvažoval buď koupi menších pivovarů nebo výstavbu nového závodu. Současný pivovar v Petrohradu totiž pracuje téměř na plnou kapacitu. Pro Heineken je Rusko, pátý největší trh s pivem na světě, hlavním tahounem růstu tržeb. Lídrem na ruském trhu s pivem je Baltic Beverages Holding, společný podnik britské firmy Scottish & Newcastle a dánské Carlsberg. Druhá pozice patří pivovaru SUN-Interbrew ovládanému SUN Group a belgickým Interbrew. Mluvčí Heinekenu odmítla poskytnout detaily týkající se ceny. Pouze uvedla, že čistý zisk pivovaru Shikhan Brewery v roce 2003 činil 3,6 milionu eur a zisk pivovaru Volga se vyšplhal na 1,1 milionu eur. Firma hodlá akvizici financovat z vlastních disponibilních zdrojů.
Prodej piva v Rusku by podle odhadů společnosti měl letos stoupnout o sedm procent na více než 80 milionů hektolitrů, napsala agentura Reuters. Ruský trh piva má ještě značný prostor pro růst. Rusové pijí v průměru 51 litrů piva ročně na osobu ve srovnání se 74 litry v Polsku, 84 litry v USA, více než 100 litry v Německu či dokonce 160 litry v České republice.
Podle údajů moskevského Vědeckovýzkumného ústavu narkologie se počet mladých lidí holdujících pivu za poslední čtyři roky zvýšil o 13 procent. Při průzkumu, kterého se zúčastnilo asi 5000 žáků moskevských škol a učilišť, vyšlo najevo, že 40 procent jich pravidelně pije pivo.
Česká cena za PR – Lemur prodlužuje deadline
Dva týdny navíc mají zadavatelé i agentury na zaslání přihlášek do komunikační soutěže, kterou pořádá Asociace public relations (APRA).