Heineken posiluje svou pozici v Rusku

11. 8. 2004 09:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nizozemský pivovar Heineken koupil v Rusku dva malé pivovary. Díky akvizici tak nyní bude firma zaujímat v Rusku třetí příčku mezi místními výrobci piva. Heineken koupil firmu Central European Brewing Company, která vlastní majoritní podíl v pivovaru Shikhan Brewery, a pivovar Volga Brewery ve městě Nižnij Novgorod. Oba pivovary se nachází ve středním Rusku. Podíl Heinekenu na ruském trhu díky akvizici stoupne na sedm procent z předchozích 4,5 procenta. Heineken usiloval o rozšíření své pozice v Rusku a zvažoval buď koupi menších pivovarů nebo výstavbu nového závodu. Současný pivovar v Petrohradu totiž pracuje téměř na plnou kapacitu. Pro Heineken je Rusko, pátý největší trh s pivem na světě, hlavním tahounem růstu tržeb. Lídrem na ruském trhu s pivem je Baltic Beverages Holding, společný podnik britské firmy Scottish & Newcastle a dánské Carlsberg. Druhá pozice patří pivovaru SUN-Interbrew ovládanému SUN Group a belgickým Interbrew. Mluvčí Heinekenu odmítla poskytnout detaily týkající se ceny. Pouze uvedla, že čistý zisk pivovaru Shikhan Brewery v roce 2003 činil 3,6 milionu eur a zisk pivovaru Volga se vyšplhal na 1,1 milionu eur. Firma hodlá akvizici financovat z vlastních disponibilních zdrojů.
Prodej piva v Rusku by podle odhadů společnosti měl letos stoupnout o sedm procent na více než 80 milionů hektolitrů, napsala agentura Reuters. Ruský trh piva má ještě značný prostor pro růst. Rusové pijí v průměru 51 litrů piva ročně na osobu ve srovnání se 74 litry v Polsku, 84 litry v USA, více než 100 litry v Německu či dokonce 160 litry v České republice.
Podle údajů moskevského Vědeckovýzkumného ústavu narkologie se počet mladých lidí holdujících pivu za poslední čtyři roky zvýšil o 13 procent. Při průzkumu, kterého se zúčastnilo asi 5000 žáků moskevských škol a učilišť, vyšlo najevo, že 40 procent jich pravidelně pije pivo.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.