Fox oslovil věřící: nabízí DVD s Kristem

30. 8. 2004 09:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

O2 a Air Bank prohlubují spolupráci s platformou Unity

Věrnostní platforma Unity navazuje na dřívější spolupráci O2 a Air Bank, do budoucna se přidají další společnosti ze skupiny PPF.

Reklama
SDG

Netradiční reklamní kampaň se v uplynulém týdnu rozjela v USA. Filmové studio 20th Century Fox rozeslalo 260 tisíc pohlednic a na šest miliónů e-mailů. Apeluje v nich na americké křesťany a na církevní představitele, aby si zakoupili jejich nejnovější DVD, snímek Umučení Krista. Ten se má na trhu objevit již zítra, 31. srpna.
Monstrózní akce má přivodit další komerční úspěch kontroverzního filmu, který režíroval herec Mel Gibson a jemuž mnozí vyčítají přílišnou krutost a přehnaně naturalistické výjevy z posledních hodin života Ježíše Krista.
Snímek, který na jaře vyvolal bouři nevole i vlnu diskusí, vydělal jen ve Spojených státech, kde měl pod titulem The Passion premiéru o Velikonocích, k dnešnímu dni přes 370 miliónů dolarů, uvádí zpravodajský server BBC News. Úspěšnější bylo v letošním roce už jen pokračování počítačem animované pohádky Shrek. Shrek 2, letošní hlavní hit Spielbergova studia DreamWorks, už má na kontě bezmála 450 miliónů dolarů.
Podle prestižního listu The New York Times by se však Umučení Krista díky obří kampani, která přímo oslovuje věřící, mohl stát nejúspěšnějším DVD poslední doby. „Celosvětový komerční úspěch Umučení Krista je bezpochyby jedním z největších překvapení letošního roku. Na trh proto nyní posíláme více než 15 miliónů DVD, o něž je už teď velký zájem,“ uvedl pro New York Times Jeff Yordy, marketinkový ředitel studia Fox.
Nařčení z přílišné komercializace filmu o posledních hodinách života Ježíše Yordy odmítá. „Rozeslali jsme věřícím jen prostou zprávu, že film, který je tak zaujal, mohou nyní mít doma, neboť DVD právě přichází na trh. To je vše,“ uvedl pro New York Times.
„Je pravda, že se kolem Umučení Krista strhl skutečně nevídaný poprask,“ souhlasí publicistka Laura M. Holsonová. “ Je pochopitelné, že se toho Fox snaží ještě využít,“ uvedla Holsonová pro New York Times.
„Vynaložili jsme na tuto kampaň skutečně obrovské úsilí, je to jeden z našich vůbec nejdůkladnějších marketinkových projektů ,“ citoval zástupce divize domácí zábavy studia Fox list The New York Times.
Kampaň se podle něj speciálně soustředila i na konkrétní regiony. Největší zájem o film Umučení Krista totiž distributoři zaznamenali v oblasti amerického Středozápadu a také ve státech tradičního Jihu.
Už nyní se Umučení Krista objevuje v nabídce předních internetových obchodů, kde si jej zájemci mohou objednat. Největší zájem zatím zaznamenaly internetové portály Amazon.com a walmart.com. Foxem stanovená cena jednoho DVD činí necelých třicet dolarů, internetoví obchodníci však cenu zvýhodňují v rámci různých akcí.
Ačkoliv se Fox zdráhá zveřejnit své odhady, odborníci podle New York Times předpokládají, že se již během prvního týdne podaří prodat více než milión kopií.

Hospodářské noviny, 30. 8. 2004, autor: Irena Zemanová

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.