Firma Marthy Stewartové se ztrátou
Mediální firma odsouzené americké podnikatelky Marthy Stewartové utrpěla ve druhém čtvrtletí značnou ztrátu. Odsouzení proslulé celebrity na poli životního stylu a rad pro domácnosti těžce dolehlo na příliv příjmů z reklamy do firemních časopisů, přerušilo některé její televizní pořady a snížilo odbyt značkových produktů.
Firma Martha Stewart Living Omnimedia dnes uvedla, že čistá ztráta ve druhém čtvrtletí dosáhla 19,3 milionu dolarů ve srovnání se ziskem 931 000 USD o rok dříve. Tržby společnosti se propadly o 33 procent na 44 milionů dolarů.
Pokles tržeb zaznamenaly všechny aktivity firmy – vydavatelství knih a časopisů, televizní pořady, prodej vlastních značek zboží v obchodních domech Kmart i internetový a přímý prodej. Firma zároveň oznámila, že do konce roku uzavře ztrátovou divizi přímého prodeje.
Firma Stewartové však rovněž představila plány nové expanze. Především podepsala několikaletý kontrakt na nový program o vaření pro veřejné televizní stanice. Společnosti se také podařilo u kuchařského časopisu Everyday Food zvýšit náklad garantovaný inzerentům.
Stewartovou minulý měsíc odsoudil federální soud k pěti měsícům odnětí svobody a dalším pěti měsícům domácího vězení za maření vyšetřování a křivou výpověď kolem skandálu s prodejem akcií firmy ImClone Systems. Od počátku jejího vyšetřování se akcie firmy propadly o zhruba 50 procent, trest na nejnižší sazbě je však prudce vynesl vzhůru.
Firma se snaží od Stewartové distancovat, takže již odstranila její jméno z magazínu Everyday Food a potlačuje je u vlajkového časopisu Martha Stewart Living. Analytici však podle agentury Reuters pochybují, že by firma tak těsně spojená se svou zakladatelkou mohla najít jinou identitu a někteří čekají oživení až po návratu podnikatelky z vězení. Stewartová loni odstoupila z nejvyšších funkcí ve firmě, zůstala však jejím hlavním akcionářem a zakládající ředitelkou obsahové náplně.
HN, čtk, 4. 8. 2004