Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

EU váhá se zavedením normy

Redakce MAM13. 8. 2004

Minulý týden zveřejnila Evropská komise stanovisko k uplatňování direktivy o digitální interaktivní televizi z roku 2002 (2002/21/EC). Vyslovila v něm podporu otevřeným a vzájemně kompatibilním systémům, ale zatím odmítla stanovit jednotný technický standard. V Evropě je dnes v provozu asi 32 milionů digitálních přijímačů, z toho nejméně 25 milionů má schopnost využívat služeb interaktivní televize. Ta umožňuje divákům komunikovat s vysílatelem, reagovat na jeho dodatečné nabídky, hrát hry, posílat zprávy. Problémem je však nejednotný software aplikačního rozhraní API (Application Program Interface). Od počátků digitální televize se v Evropě vyvinulo pět různých API. Vysílaný interaktivní obsah určený pro jedno API nemohou využívat přijímače vybavené jiným API. Proto vznikla v Evropě iniciativa prosazující otevřený standard MHP (Multimedia Home Platform), jehož základem by mělo být jednotné API. MHP však znamená nákladnější variantu. Kromě toho satelitní a kabeloví operátoři dávají přednost přijímačům, které jsou laciné a svou jednoúčelovostí brání jejich vlastníkům odcházet k placeným službám jiného provozovatele. Odpůrci MHP tvrdí, že pokud bude o nějaký produkt zájem, pak ho trh nabídne v různých variantách pro různé platformy jako u počítačů. Navíc různá API nebrání příjmu neinteraktivních televizních programů. Fakt, že Evropská komise nesplnila požadavek direktivy na stanovení závazného standardu, neznamená, že by orgány EU ignorovaly zájmy evropských spotřebitelů. Do rozhodnutí vyčkat dalšího vývoje a odložit jednání o technických normách na příští rok se promítají špatné zkušenosti z 80. let. Evropská společenství tehdy nadiktovala vysílatelům standardy pro satelitní vysílání a pro televizi s vysokou rozlišovací schopností (HD-MAC), které technologický vývoj překonal a v roce 1993 musely být opuštěny.

Ekonom, 12. 8. 2004, autor: (MIŠ)

×

Komerční potenciál hip-hopu roste

Starší článek

Metro pokračuje v expanzi

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Lexus

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více