Do tendru na průzkum návštěvnosti webu se přihlásily čtyři firmy
O průzkum návštěvnosti internetu a zjišťování sociodemografického profilu uživatelů mají zájem firmy iAudit International ve spolupráci s TNS SK, dále GfK Praha, Mediaresearch ve spolupráci s Gemius, S.A. a společnost United Interactive. Vítěz výběrového řízení, které vyhlásilo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), by měl být znám do konce září, informoval Petr Bednář, předseda SPIR a zároveň manažer internetových projektů společnosti Ringier ČR.
Současný projekt NetMonitor, který pro SPIR zajišťuje společnost Factum Invenio, končí příští rok v lednu. Nově vybraný výzkum má na něj podle Bednáře navázat. “SPIR chce, aby nový výzkum měřil i počty návštěvníků jednotlivých internetových médií. Jako alternativní rozšíření výzkumu mohly ucházející se společnosti předložit například výzkum efektivity internetové reklamy či monitoring objemu reklamy na internetu,” uvedl Bednář.
Původně se do tendru přihlásilo devět společností, konkrétní nabídku nakonec předložily čtyři z nich. Výběrové řízení organizuje a nabídky hodnotí výběrová komise, kterou jmenovala výkonná rada SPIRu. V devítičlenné komisi zasedají zástupci nejen internetových serverů, ale i mediálních agentur a vydavatelství.
“Výběrová komise nabídky vyhodnotí a dodá výkonné radě doporučení, respektive pořadí nabídek podle jejich kvality. Finální rozhodnutí je pak na výkonné řadě, která ale bude doporučení komise respektovat,” popsal Bednář nadcházející závěrečnou fázi tendru.