Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Děti mají největší zájem o produkty z televizních seriálů, tvrdí výrobce

Redakce MAM2. 8. 2004

Filmový merchandising se stává v České republice čím dál zajímavějším byznysem. Svědčí o tom i příklad hračkářské firmy EPEE, která první licence začala nakupovat na konci 90. let a nyní již expanduje do Polska. “Zájem o merchandising roste. Souvisí to i s tím, že se rodí méně dětí. Rodiče si pak mohou dovolit dražší hračky,” říká manažerka EPEE Eva Žáková.

hn: Podle čeho si vybíráte licence k filmovému merchandisingu do vašeho výrobního programu?
Na českém trhu v zásadě žádné relevantní informace nejsou, proto se musíme spoléhat na informace ze zahraničí. Informují nás naši dodavatelé, kteří tyto produkty vyrábějí, popřípadě vlastní příslušné licence. To platí v případě firmy Toy Biz, která vyrábí figurky Spider-Mana a současně patří do impéria společnosti Marvel. Kromě toho jezdíme na veletrhy a odebíráme odborná periodika.

hn: Co rozhoduje o úspěchu merchandisingu?
Musí být spojen s filmem, který je známý. Hodně rozhoduje marketinková podpora a účast dalších partnerů, jako například řetězce rychlého občerstvení nebo výrobce potravin. Synergický efekt všech těchto aktivit je hodně důležitý. Ke zvýšení zájmu také přispívá nadabování konkrétního snímku, jako se to projevilo u Shreka.

hn: Jak se v Česku vyvíjí zájem o merchandising?
Obliba merchandisingu k televizním seriálům, knížkám a filmům roste. Ve světě se z celkového množství zboží prodá osmdesát procent značkových produktů, spojených s nějakou licencí. V Česku žádná oficiální statistika neexistuje, podle našeho odhadu je podíl licenčního zboží okolo třiceti procent. Od roku 1999, kdy byla EPEE založena, zaznamenáváme neustálý růst zisku a obratu.

hn: Jak velký podíl vašich produktů zaujímá merchandising?
Vždy záleží na tom, co přijde do kin. Letošní podíl je docela vysoký vzhledem k tomu, že jsme získali licenci na Pána prstenů, Harryho Pottera a Spider-Mana. V případě koncového spotřebitele však více než film fungují televizní seriály. Pokud by Spider-Man šel v televizi jako seriál, prodeje by okamžitě narostly.

hn: Proč se tedy zatím prodává více filmového merchandisingu?
Všechny televize podle našeho názoru zanedbávají segment dětského diváka. Česká televize se soustřeďuje na domácí produkci, u které je výroba merchandisingu poněkud složitější. Nova vysílá pouze Pokémony a seriál Teletubbies, se kterým ale přišla pozdě. Na trhu už je totiž množství nelegálních kopií oficiálních produktů. Prima se nespecializuje na děti vůbec. V současné době čekáme na seriál, který by byl průlomový. Například zájem o loňský hit – postavičky Beyblades – velmi rychle vyprchal.

hn: Snažíte se své aktivity s televizemi nějak koordinovat?
My jim dodáváme informace, popřípadě i nějaké televizní seriály nabízíme. Problémem je však přístup televizí. V České televizi trvá rozhodování velmi dlouho a Nova se soustřeďuje na pořady typu SuperStar.

Hospodářské noviny, 2. 8. 2004, autor: (abo)

×

Dění na olympiádě bude sledovat 50 českých novinářů

Starší článek

Merchandising nabírá tempo

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více