Čím dál více Čechů se domlouvá se svou bankou přes internet
Internetové bankovnictví je stále populárnější. Svědčí o tom mimo jiné výrazný nárůst počtu lidí, kteří s některou z bank uzavřeli smlouvu na internetbanking.
V České spořitelně (ČS) ji má nyní zhruba 343 tisíc klientů, což je asi o 150 tisíc více než před rokem. ČSOB se ke konci prvního pololetí meziročně zvýšil počet těchto klientů o téměř sto tisíc na 202 tisíc. Komerční bance vzrostl jejich podíl na 14 procent oproti devíti procentům vloni.
Právě tržní podíl může být přitom jedním z vodítek při volbě internetové banky – za přílivem klientů se obvykle skrývá zlepšování služeb. Podle výzkumné agentury Network Media Service (NMS) má nyní na trhu internetbankingu pro drobné klienty téměř poloviční podíl Česká spořitelna, Komerční banka získala 13 procent, ČSOB 12 procent, eBanka 11 procent, GE Capital Bank 10 procent. Zbývajících šest procent připadá na ostatní banky.
Ze zjišťovaného indexu spokojenosti vyšla z průzkumu, který agentura dělala v dubnu, nejlépe eBanka, kde dosáhla hodnoty 59 procent. S odstupem zhruba 30 procent se umístily ČS, GE Capital Bank, KB a ČSOB.
Nejčastěji podle průzkumu využívají lidé internet k jednorázovým platebním příkazům a změně a založení trvalého příkazu. Zhruba každý druhý aspoň jednou týdně kontroluje své transakce. Právě tato služba je však častým terčem výtek. “Nejvíce klientů preferuje historii účtu dva a více let. V tomto rozsahu však není u řady bank k dispozici,” říká Kamil Kunc z NMS.
Hospodářské noviny, 5. 8. 2004, autor: (ska)