Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Chladný začátek léta zvýšil zájem Čechů o dovolenou v cizině

Redakce MAM6. 8. 2004

Chladný červen a začátek července zvýšil zájem Čechů o dovolenou v cizině. Letos by tak mohlo za celý rok vycestovat do zahraničí 3,8 milionu českých turistů, zatímco loni to bylo o 300 tisíc méně. Odhaduje to analytická firma Mag Consulting.
V loňské letní turistické sezoně cestovalo do ciziny 2,5 milionu lidí, letos by jich však mohlo vyjet až 2,7 milionu. Důvodem je hlavně chladné počasí ze začátku léta, kdy řada rodin dala přednost před původně plánovanou dovolenou v ČR cestě do zahraničí k moři. Jen v červenci jelo podle ředitele Mag Consultingu Jaromíra Beránka do zahraničí kvůli počasí o 150 tisíc lidí více, než se původně čekalo.
Nejvíce českých turistů stráví letošní dovolenou stejně jako v předchozích letech v Chorvatsku. Pobřeží chorvatského Jadranu by podle Beránka mohlo přilákat ještě více Čechů něž loni, kdy jich do Chorvatska vyrazil téměř milion. Více lidí než loni vycestuje na Slovensko, do Řecka, do Itálie a Španělska. Hitem letošního léta je Bulharsko, kam se po letech Češi opět začali vracet. Stále v oblibě je také Egypt a Tunisko, kde jsou ještě nízké ceny kvůli teroristickým útokům v roce 2001 v USA.
Kvůli špatnému počasí se v červnu a červenci řada lidí rozhodovala pro koupi zájezdů do ciziny až na poslední chvíli. V mnohých CK byly proto v některých dnech i tyto nabídky vyprodány. Podle Beránka se formou nabídek na poslední chvíli letos prodá zhruba 30 procent zájezdů. Důvodem je stálý převis nabídky zájezdů nad koupěschopnou poptávkou. Navíc na rozdíl od západní Evropy, kde jsou zájezdy last minute skutečným doprodejem, a klienti, kteří je volí nemají velký výběr, prodává se v Česku jako last minute v řadě CK velmi široká nabídka zájezdů. Klienti tak v podstatě nemají důvod nakupovat si zájezdy z katalogu v předstihu.
Kromě vyššího zájmu turistů v chladných dnech začátku léta je letos podle Beránka i cestovních kanceláří mnohem větší zájem turistů také o cesty před a po sezoně. Před sezonou volí dovolenou stále častěji samotné ženy, které se chtějí před létem opálit a zformovat postavu a druhou hlavní dovolenou si užijí s rodinou v létě. Po sezoně dávají přednost dovolené zase samotní muži, kteří si po hlavní dovolené chtějí od rodiny odpočinout. Mimo sezonu cestují podle mluvčího CK Fischer Dana Plovajka také senioři a rodiny s dětmi předškolního věku.
V době mimo sezonu si turisté užijí větší luxus za nižší ceny. Navíc mohou svou dovolenou strávit částečně i sportovně například cykloturistikou či poznáváním vnitrozemí, což většinou v plné sezoně kvůli horkému počasí není příjemné. Plovajko připomněl, že mimo hlavní sezonu jsou také ceny služeb v destinacích nižší než o prázdninách. Levněji je možné si půjčit auto, kolo nebo sportovní potřeby. Navíc ve většině přímořských zemí již dávno neplatí, že krátce po sezoně hotely a půjčovny omezují své služby, dodal Plovajko.

×

Reklama už nebude učit Rusy pít pivo

Starší článek

Oficiální česká hitparáda IFPI ČR – 32. týden 2004

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Loni dosáhl Rohlik.cz obratu přes 300 milionů eur a měl kolem tři čtvrtě milionu zákazníků. Získané finanční zdroje použije Rohlik Group…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více