Červená pro aktivní telemarketing

16. 8. 2004 09:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pro společnosti věnující se telemarketingu, výzkumu a všechny, které využívají osobní údaje pro svou práci, začne platit pravděpodobně do konce srpna zákon o službách informačních společností, který u nás vzniká v souladu s direktivami Evropské unie. Záleží už jen na podpisu prezidenta, jenž se očekává v průběhu jednoho, maximálně dvou týdnů. Direktiva 2000/31 upravuje tuto oblast ve dvou variantách, přičemž ČR se chystá připojit k té tvrdší. Tj. když zákon vstoupí v platnost, provozovatelé aktivního telemarketingu budou muset mít předem získané a prokazatelné souhlasy lidí, které budou oslovovat, což ztíží podmínky pro fungování. Tato přísnější forma funguje například v Německu.
Mírnější variantu zákona má většina států EU, a to přibližně až 80 %, např. Británie či Nizozemsko. Tato varianta funguje na principu následného odmítnutí osloveného, kterému ale můžete nejdříve zavolat. Kromě této direktivy, která se dotýká kromě jiných hlavně telemarketingu, existuje direktiva 2002/58, obsahující i část věnovanou nevyžádané reklamě. Zde se mohou ještě asociace snažit o mírnější úpravu zákonů a tím ovlivnit právní paragrafy.

-Monika Kozáková-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.