Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Celé Německo má být digitalizováno do roku 2010

Redakce MAM16. 8. 2004

Mít více programů za méně peněz – dobrý nápad, řekli si také v Německu a odstartovali projekt digitální televize. Dnes se pohodlně bez antény či kabelového připojení na televizi mohou dívat lidé již ve čtyřech regionech – v okolí Berlína, Brém, Hannoveru a Kolína nad Rýnem. I navzdory počátečním obavám se nakonec digitální televize DVB-T ((Digital Video Broadcasting Terrestrial) dobře uchytila. Do roku 2010 má být proto digitalizováno celé Německo.
V současnosti prostřednictvím antény v Německu televizi sleduje zhruba šest procent domácností, přes kabel pak 57 procent. “Doufáme, že během dvou let bude v Severním Porýní-Vestfálsku DVB-T používat na dvacet procent diváků,” řekl Dieter Hoff, technický ředitel Westdeutscher Rundfunk.
V Berlíně, kde dnes lze prostřednictvím digitální televize sledovat 26 programů, si lidé na nový program zvykli rychle. Před zavedením digitální televize bylo v metropoli 150 tisíc domácností, které se na televizi dívaly prostřednictvím antény. Dodnes bylo prodáno přes 240 000 set-top-boxů, což znamená, že na novou nabídku přistoupili navíc i mnozí z těch, kteří měli kabel. Finančně se jim to vyplatilo – kdo dříve platil 17 eur měsíčně za kabel, tomu se investice do nového přijímacího boxu za sto eur vrátila za půl roku.
Investovat musely i televizní společnosti. “Stanice, které chtějí diváky oslovit i prostřednictvím digitálního vysílání musí provozovateli sítě zaplatit zhruba 750 tisíc eur za rok, region a přenesený program,” říká Helmut Egenbauer, vedoucí oblasti Media& Broadcast u T-Systems. T-Systems samotná do přestavby vysílačů podle vlastních údajů investuje v letošním roce zhruba třicet až čtyřicet miliónů eur. “Financovat DVB-T není problém, jelikož můžeme současně vypnout naše analogové terestriální vysílání, takže se náklady zhruba drží na stejné úrovni,” míní mluvčí televizní stanice RTL.
Díky neomezenému počtu kanálů se mají možnost na trhu uchytit také velmi specializovaná vysílání pro úzký okruh diváků. V severoněmeckém Hamburku tak například vysílá stanice “Raze TV”, která se zaměřila především na sázky na koně. “Jízda na koni je po fotbale druhý nejoblíbenější sport Němců,” tvrdí šéf stanice Michael Oplesch. Vysílání financuje převážně z provizí, které dostává od provozovatelů dostihů za zprostředkování sázek.
Trnem v oku je nová technika provozovatelům televize kabelové, kteří se bojí odlivu zákazníků. Podali proto již žalobu u Evropské komise. V Německu je totiž přechod na digitální televizi částečně financován z prostředků získaných na televizních poplatcích, což považují jako subvenci.

Hospodářské noviny, 16. 8. 2004, autor: (bb)

×

Obchodníci: Před olympiádou mírně stoupl zájem o nákup televizorů

Starší článek

Texasan získal díky reklamní kampani nová játra

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Togethxr

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

WPP opět nakupuje, do sítě přibrala poskytovatele mobilních technologií

Největší komunikační síť světa oznámila další akvizici. Pod svou agenturu Wunderman Thompson přikoupila společnost NN4M, která poskytuje mobilní…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let
Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více