Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

RRTV si chce s televizemi vyjasnit pravidla sponzorských vzkazů

Externí autor25. 8. 2004

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) si chce s televizemi sjednotit pravidla pro vysílání sponzorských vzkazů. Tato forma se v posledním roce velice rozšířila, ale občas překračuje povolené meze a má rysy reklamy, řekl dnes ČTK mluvčí rady Pavel Barák. Reakci televizních společností se zatím nepodařilo získat.
Podle zákona o provozování rozhlasového a televizního vysílání sponzorský vzkaz nesmí propagovat prodej, nákup či pronájem výrobků nebo služeb sponzora. Provozovatel naopak musí označit sponzorovaný pořad na začátku nebo na konci obchodním jménem sponzora, logem nebo ochrannou známkou.
Na úterním zasedání proto rada zahájila správní řízení s provozovateli vysílání Novy, Primy a České televize kvůli možnému porušení zákona pro uvedení sponzorských vzkazů. “Sponzorské vzkazy překračují vymezení sponzorského vzkazu ve smyslu zákona. Uvádějí například kvalitativní nebo hodnotící znaky,” vysvětlil Barák.
Českou televizi, CET 21 a FTV Premiéru rada vyzvala, aby se k problému vyjádřily. “Je to spíše prostředek, jakým sjednotit názory správního úřadu a provozovatelů na mez, která by neměla být překračována,” poznamenal Barák s tím, že rada zatím v této otázce nemá zcela jasno. Tato forma reklamy není zákonem příliš regulována co do rozsahu a zařazování.
Na obsah sponzorských vzkazů ale není na trhu jednotný názor. Platí nepsaná úmluva, že by sponzoring neměl přímo nabádat ke spotřebě a neměl by obsahovat informace o ceně.

×

Rada ČT přijala výroční zprávu o hospodaření v roce 2003

Starší článek

Zemi živitelku některé významné firmy opomíjejí

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více