Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Léto připraví televize o stovky miliónů korun

Externí autor25. 8. 2004

Kolik stojí čtvrt hodiny času? Podle posledních statistik si čeští zaměstnanci za tuto dobu vydělají v průměru něco přes 26 korun. Majitele televizních stanic však jedna čtvrthodina stojí až stovky miliónů korun. O tolik totiž přicházejí v letních měsících kvůli každoročnímu poklesu zájmu o televizní program. Jenom v letošním červenci se průměrná doba, kterou divák strávil denně před obrazovkou, zkrátila oproti předchozímu měsíci o 16 minut.
Celkem tak divák seděl podle průzkumu společnosti Mediaresearch u televize každý den 2 hodiny a 58 minut. To je o osm procent méně než v červnu. Ještě větší pokles nastal v lukrativním prime time mezi 19. a 23. hodinou, kdy se dívá nejvíce diváků. V tuto dobu lidé sledovali obrazovku v průměru jednu hodinu 22 minut, tedy o 11 procent méně než v červnu.
Potvrzuje se tak známý fakt, že v létě dávají diváci více přednost rekreaci, výletům, koupání nebo odjíždějí na dovolenou. “Čím více sluníčka, tím méně reklamy,” podotkl marketinkový ředitel ARBOmedia Štěpán Wolde.
Teplé počasí je tedy ideální pro rekreanty, méně již pro majitele televizí. “Objem inzerce v červenci a srpnu je nižší přibližně o 33 procent než celoroční měsíční průměr. Ten činí kolem 1,2 miliardy korun v hrubých číslech,” sdělil Wolde. Letní počasí tak televize přijde na 700 až 800 miliónů hrubých příjmů.
Tento odhad potvrzují i čísla z minulého roku. Podle monitoringu inzerce TNS A-Connect činil inzertní výkon všech televizí v červnu loňského roku 1,41 miliardy korun, o měsíc později to již bylo jen 874 miliónů korun, v srpnu pak 787 miliónů korun.
Uvedená čísla však představují hrubé tržby, které nezachycují slevy nebo barterové obchody. “Čistý objem reklamy může být až o polovinu nižší,” uvedla redaktorka týdeníku Marketing & Media Martina Vojtěchovská.
Televize se tak v létě snaží nalákat inzerenty na nižší ceny. Například Česká televize nabízela v červnu 30sekundový čas po pátečním večerním programu od 20 hodin za 130 tisíc korun, v srpnu ten samý spot přijde na 85 tisíc.
I přesto si však velcí inzerenti dávají v létě “pauzu” vzhledem k poklesu zájmu o jejich produkty. “Je pravda, že v porovnání s červnem jsme v červenci zadali méně inzerce, to ale bylo dáno naším marketinkovým spojením s fotbalovým šampionátem Euro 2004. Obecně se dá říci, že načasování komunikačních aktivit se odvíjí od zavádění nových služeb a produktů,” uvedl mluvčí T-Mobile Jiří Hájek.
Na stále se prohlubující propady reklamy kvůli pěknému počasí se televize budou muset připravit i v následujících letech. Podle meteorologických předpovědí totiž středoevropský region čeká oteplování, které zvýší počet slunečních dnů v České republice, během nichž klesá i sledovanost televize.

Hospodářské noviny, 25. 8. 2004, autor: Aleš Borovan

×

Mediální skupina GES se nedohodla na převzetí Rádia Nitra

Starší článek

Rusko má kvůli alkoholismu zákon, který omezuje reklamu na pivo

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více