Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Komise nabádá činovníky a média, aby vážili dopad zpráv na akcie

Externí autor25. 8. 2004

Komise pro cenné papíry vyzvala všechny poskytovatele cenově citlivých informací, aby před zveřejněním více zvážili jejich možný dopad na ceny akcií. Komise zvláště apeluje na veřejně činné osoby, které komunikují s novináři, a také na samotné zástupce médií. Uvedla to mluvčí komise Monika Paclíková.
Etika nakládání s cenově citlivými informacemi je podle regulátora na českém kapitálovém trhu nedostatečná. S výroky, které mají za následek výraznou změnu kurzu akcie, se komise setkává často. “V některých případech následně dochází k dementování či výrazné korekci daného výroku, přesto daná situace může poškodit akcionáře,” uvedla. Příklady ale odmítla říci.
V poslední době prožil prudké výkyvy např. ČEZ. Jeho akcie propadly po vyjádření poradce premiéra Jana Mládka k privatizaci 16procentního státního podílu v elektrárenské firmě. Výprodej ukončil zamítavý postoj premiéra Stanislava Grosse k prodeji tohoto balíku. Komise již dříve v tisku přiznala, že se zabývá kolísáním kurzu Unipetrolu, které zahájil svým výrokem ministr průmyslu a obchodu Milan Urban.
Komise všechny případy, které vedou k výrazné změně kurzu akcie, šetří. V takovýchto případech jde o podezření z obchodování na základě neveřejných informací, nebo manipulace, které jsou nejzávažnějšími prohřešky, za něž může regulátor uložit až několikamilionovou sankci.
Komise v minulosti připravila návod pro nakládání s důvěrnými informacemi a jejich uveřejňování ve veřejné správě. Materiál se ale jako závazný prosadit nepodařilo.

×

Rusko má kvůli alkoholismu zákon, který omezuje reklamu na pivo

Starší článek

Metropolitní TV Praha bude vysílat pravidelný Pražský magazín

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více