Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Rusko má kvůli alkoholismu zákon, který omezuje reklamu na pivo

Externí autor25. 8. 2004

Ruský prezident Vladimir Putin podepsal zákon, který kvůli obavám z alkoholismu omezuje reklamu na pivo. Kreml to uvedl na své internetové adrese.
V opatření se odrážejí rostoucí obavy z alkoholismu, když post-sovětský boom v pití piva vyvolaly snahy odvyknout Rusy pít vodku, pro kterou měli po staletí slabost. Nový zákon je však noční můrou pro mediální svět a sportovní federace, které stojí před problémem, jak pustit živě do vysílání sportovní zápas, když jeden nebo oba týmy mají pivní reklamu na dresech.
Tvrdé opatření zakazuje reklamu na pivo v rozhlasovém a televizním vysílání mezi sedmou hodinou ranní a desátou večerní. Zákon navíc stanoví přísné podmínky, za nichž se může taková reklama jinak vysílat.
“Žádná reklama propagující pivo nebo nápoje vyrobené z něj nemá tvrdit, že pití piva může vést ke společenskému, sportovnímu nebo osobnímu úspěchu,” uvádí zákon, který se objevil na oficiálních stránkách www.kremlin.ru.
Reklamy navíc nesmějí tvrdit, že pivo zahání žízeň. Inzerující musí ještě věnovat nejméně desetinu vysílacího času nebo reklamního prostoru varování, jaké má pití piva potenciální škodlivé následky.
Ekonomický deník Kommersant Daily napsal, že Putin podepsal zákon již minulý pátek 20. srpna. Zákon bude účinný od 5. září.
Rusko je jedním z nejrychleji rostoucích trhů s pivem na světě. Nyní je pivo dostupné 24 hodin denně u většiny stánků za stejnou cenu jako plechovka džusu a nevztahuje se na něj žádné věkové omezení. Hlavními hráči na ruském trhu s pivem jsou západní společnosti Carlsberg, Scottish & Newcastle a Sun Interbrew, napsala agentura Reuters.

×

Léto připraví televize o stovky miliónů korun

Starší článek

Komise nabádá činovníky a média, aby vážili dopad zpráv na akcie

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více