Anketa o nejpopulárnější herecký výkon v rozhlase již poosmé

24. 8. 2004 15:08

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Už poosmé vyhlásil Český rozhlas spolu s Týdeníkem Rozhlas čtenářskou anketu Neviditelný herec. Uzávěrka hlasování o nejpopulárnější herecký výkon na vlnách Českého rozhlasu je 12. září, výsledky budou oznámeny začátkem října v pražském Divadle U hasičů. Hlasovat lze prostřednictvím anketních lístků v týdeníku Rozhlas, na internetové adrese www.radioservis-as.cz či pomocí SMS zpráv na čísle 736 300 350.
Organizátoři do posluchačské soutěže nominovali desítku hereček a devatenáct herců. Jsou mezi nimi například Hana Kofránková, Daniela Kolářová, Zuzana Stivínová, Lenka Vlasáková, Valérie Zawadská, Otakar Brousek ml. i jeho otec, Jan Hartl, Miroslav Moravec, Petr Nárožný, Bořivoj Navrátil, Jiří Ornest, Boris Rösner, Josef Somr, Miroslav Táborský, Ivan Trojan, Stanislav Zindulka a Ladislav Županič.
Prvním vítězem ankety se v rámci festivalu Prix Bohemia Radio v Poděbradech stal v roce 1997 Miroslav Donutil. Poprvé tak došly ocenění vynikající výkony za rozhlasovým mikrofonem, o nichž se v médiích málokdy píše. Zakladatelé ankety proto chtěli, aby se „neviditelní herci“ zviditelnili a jejich rozhlasová práce se dočkala alespoň posluchačské reflexe. Od té doby v anketě hlasují tisíce posluchačů.
Podle informací Týdeníku Rozhlas byl mezi muži historicky nejúspěšnější Viktor Preiss, který zvítězil v letech 1998, 1999 a 2001, rok před tím skončil druhý. Druhým nejúspěšnějším hercem ankety byl Josef Somr, jemuž vzal Preiss pokaždé vítězství. Z hereček mají rozhlasoví posluchači nejraději Vilmu Cibulkovou a Janu Preissovou, které jednou zvítězily a jednou byly druhé. Loni zabodovala právě Cibulková a spolu s ní Pavel Soukup.
Loni dostali organizátoři 3874 hlasů. Lidé mohli vybírat z 25 nominovaných herců a hereček, kteří v sezoně 2002/2003 ztvárnili role v rozhlasových hrách či četbách na pokračování.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.