Vstup ČR do EU zlevnil cizí vína až o třetinu

24. 8. 2004 09:08

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Až tři měsíce po vstupu do Evropské unie se milovníci vína v Česku dočkali jeho výrazného zlevnění. Podle Lidových novin klesla cena některých dovážených vín až o třetinu, rozšířil se také sortiment nabízených vín. Clo na vína dovezená z evropských států sice přestalo platit už v květnu, ale obchodníci dosud doprodávali staré zásoby.
„Všechna vína dovážená ze zemí EU zlevnila zhruba o třetinu, protože odpadlo clo,“ řekla Jana Havlíčková z Carrefouru. Nižší ceny u dovozových vín potvrdila i Helena Jakubcová z Globusu a další obchodní řetězce.
Kromě vín, která se dovážejí z evropských států, klesla cena i u zámořských. Záleží však na konkrétním prodejci. Zatímco Globus snížil cenu o pět až dvacet procent u vín dovážených z celého světa, Carrefour jen vína z Chile a jižní Afriky.
Obchodní řetězce se shodují, že celkový zájem o vína proti minulým rokům výrazně stoupl. Konzumenty láká nejen příznivá cena, ale i mnohem pestřejší výběr. Zvýšený zájem je především o kvalitnější zahraniční jakostní vína, ohrožen prý ale není ani prodej tuzemských vín. Zákazníci jsou jim podle Jany Matouškové z Tesca věrní.
Optimisticky vidí svou budoucnost i tuzemští výrobci vína. „Budeme bojovat kvalitou, konkurence je stejná jako všude jinde. Chtěli jsme do Evropy a nemůžeme čekat, že budeme žít ve vzduchoprázdnu,“ řekl ředitel společnosti Víno Mikulov Jaroslav Hlaváč.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.