Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Výroba piva v pololetí klesla

Externí autor23. 8. 2004

Domácí pivovary vystavily v prvním pololetí 8,84 milionu hektolitrů piva, což je meziroční pokles zhruba o 1,5 procenta. Na vině je především chladný začátek léta. Teplé počasí posledních týdnů by mělo situaci vylepšit, soudí předseda Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
Za pět měsíců roku byl ještě výstav o procento nad loňskou úrovní. V samotném květnu ale již meziročně klesl o sedm a v červnu o čtyři procenta, což vedlo k celkovému pololetnímu snížení. Loni, na rozdíl od letošního roku, totiž v těchto měsících již bylo pěkné počasí.
Veselý věří, že se ztráta dožene a celoroční produkce zůstane na úrovni loňska, tedy kolem 18,55 milionu hektolitrů. Přispět by k tomu měla horka, ale také export.
V pololetí vypili méně piva hlavně domácí pivaři. Výstav pro domácí trh za šest měsíců klesl téměř o čtyři procenta. Export naproti tomu stoupl o 15,5 procenta na 1,2 milionu hektolitrů.
Potvrzuje to například Plzeňský Prazdroj, který v porovnání s pololetím loňského roku zaznamenal mírný pokles prodeje piva v tuzemsku, vyvažovaný ale růstem exportu i licenční výroby. “V červenci jsme se díky teplému počasí a řadě výrazných propagačních aktivit dostali na úroveň loňského roku. Srpen zřejmě přinese nepatrné zvýšení prodeje,” řekl tiskový mluvčí Alexej Bechtin.
Budějovický Budvar uvedl, že v prvních šesti měsících se prodej na tuzemském trhu vyvíjel zhruba na úrovni loňska. Výjimkou byl květnový pokles. V červnu i červenci přes chladnější počasí pokračoval prodej na úrovni předchozího roku. Oživení přinesly vysoké teploty v první polovině srpna.
Vývozní možnosti pivovarů rozšířil vstup Česka do Evropské unie. Přinesl otevření hranic a zjednodušení exportní administrativy. Mezi největší vývozní odbytiště pro české pivo patří Německo Slovensko, Anglie, USA a Švédsko. V letošním pololetí vzrostl hlavně odbyt v Anglii, Švédsku a Německu.
Pivovary za šest měsíců meziročně zvýšily výstav ležáků o procento. Naopak produkce desítek, které tvoří 68 procent uvařeného piva, klesla o 3,5 procenta. Největší nárůst, o 18 procent, zaznamenala nealkoholická piva. Šestiprocentní zvýšení zvýšení se projevilo u speciálů, které jsou ale stále spíš okrajovou záležitostí.

×

Prezident Klaus propaguje soukromou vysokou školu

Starší článek

Osm procent Rusů nezná internet

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Rohlik.cz

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Lidé

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena

Knowlimits Group posiluje výzkumné oddělení. Na pozici research directora od začátku března proto nastupuje Zdeněk Kubena, který se…
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více