Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků
Zprávy

Prezident Klaus propaguje soukromou vysokou školu

Externí autor23. 8. 2004

Prezident republiky Václav Klaus se stal hlavním hrdinou tištěné reklamy na jednu soukromou vysokou školu v Brně. Ve své zpravodajské relaci to uvedla televize Nova. Vzdělávací instituce podle ní se svolením hlavy státu použila ke své propagaci starší snímek, na němž je Klaus zachycen jako bezdomovec. Prezidentův počin vzbudil kritiku v řadách politiků i akademiků.
Na několik let staré fotografii, která doprovází inzeráty soukromé vysoké školy z Brna, leží Klaus v ošuntělém oblečení na lavičce a je přikrytý novinami. Zatímco premiérovi a dalším ústavním činitelům zákon účinkování v reklamě kvůli případnému střetu zájmů zakazuje, hlavě státu ho povoluje.
Podle prezidenta Rady pro reklamu Radka Pokorného není korektní, “aby někdo získával výhodu v hospodářské soutěži tím, že použije veřejnou autoritu v reklamě”. Kritikům se nelíbí ani to, že prezident propaguje školu soukromou. Podle Novy stojí roční studium na brněnské instituci asi 60 000 korun. “Pan prezident si je jist, že vzdělání se nedělí na soukromé a státní. Dělí se pouze na dobré a špatné,” sdělil Nově prezidentův mluvčí Petr Hájek. Na případu nevidí “nic zvláštního” ani prorektor brněnské školy Jan Lojda.
Klausovým účinkováním v reklamě není nadšen dosavadní rektor Masarykovy univerzity v Brně Jiří Zlatuška. “Představitelé státu by neměli fungovat jako manekýni na reklamách pro soukromé společnosti,” řekl Nově. Také podle šéfa US-DEU a vicepremiéra Pavla Němce by se političtí reprezentanti “neměli přímo spojovat s nějakými soukromými firmami”.
Klaus se v reklamě objevil již na začátku roku 2002. Ještě jako předseda sněmovny a šéf ODS figuroval na billboardu s lyžemi značky Völkl. Prohlásil tehdy, že nepropagoval sportovní náčiní, ale restauraci svých známých. Rada pro reklamu tehdy doporučila billboard stáhnout.

×

Moravský deník Rovnost slavil 119. výročí vydání prvního čísla

Starší článek

Výroba piva v pololetí klesla

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více