Prezident Klaus propaguje soukromou vysokou školu

23. 8. 2004 08:08

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prezident republiky Václav Klaus se stal hlavním hrdinou tištěné reklamy na jednu soukromou vysokou školu v Brně. Ve své zpravodajské relaci to uvedla televize Nova. Vzdělávací instituce podle ní se svolením hlavy státu použila ke své propagaci starší snímek, na němž je Klaus zachycen jako bezdomovec. Prezidentův počin vzbudil kritiku v řadách politiků i akademiků.
Na několik let staré fotografii, která doprovází inzeráty soukromé vysoké školy z Brna, leží Klaus v ošuntělém oblečení na lavičce a je přikrytý novinami. Zatímco premiérovi a dalším ústavním činitelům zákon účinkování v reklamě kvůli případnému střetu zájmů zakazuje, hlavě státu ho povoluje.
Podle prezidenta Rady pro reklamu Radka Pokorného není korektní, „aby někdo získával výhodu v hospodářské soutěži tím, že použije veřejnou autoritu v reklamě“. Kritikům se nelíbí ani to, že prezident propaguje školu soukromou. Podle Novy stojí roční studium na brněnské instituci asi 60 000 korun. „Pan prezident si je jist, že vzdělání se nedělí na soukromé a státní. Dělí se pouze na dobré a špatné,“ sdělil Nově prezidentův mluvčí Petr Hájek. Na případu nevidí „nic zvláštního“ ani prorektor brněnské školy Jan Lojda.
Klausovým účinkováním v reklamě není nadšen dosavadní rektor Masarykovy univerzity v Brně Jiří Zlatuška. „Představitelé státu by neměli fungovat jako manekýni na reklamách pro soukromé společnosti,“ řekl Nově. Také podle šéfa US-DEU a vicepremiéra Pavla Němce by se političtí reprezentanti „neměli přímo spojovat s nějakými soukromými firmami“.
Klaus se v reklamě objevil již na začátku roku 2002. Ještě jako předseda sněmovny a šéf ODS figuroval na billboardu s lyžemi značky Völkl. Prohlásil tehdy, že nepropagoval sportovní náčiní, ale restauraci svých známých. Rada pro reklamu tehdy doporučila billboard stáhnout.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.