Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Armádní kampaň neoprávněně použila olympijskou symboliku

Redakce MAM18. 8. 2004

Náborová kampaň české armády porušila zákon. V rozhlase se objevil spot, v němž armáda srovnává službu u vojska s ideály olympijských her. Povolení používat olympijskou symboliku k reklamním či obchodním účelům uděluje Český olympijský výbor (ČOV); ten však armádě žádné oprávnění nedal. Armáda spot stáhne z vysílání a vytvoří jiný, informovaly Lidové noviny.
“Reklamní kampaň začala spolu s olympijskými hrami, ale nyní bude stažena z vysílání a vytvořena nová verze bez olympijské symboliky,” řekl mluvčí ministerstva obrany Ladislav Šticha a potvrdil, že armáda nemá povolení olympijskou symboliku používat.
Podle Štichy odbor náboru nových vojáků, který kampaň zadával, věc podcenil a spot vznikl omylem. Myslí si to také mluvčí ČOV Zdeněk Šesták a celý případ tak zřejmě skončí pouze omluvou armády bez finančních sankcí.
V reklamním spotu se jeden aktér ptá druhého, co si představuje pod slovem olympiáda. Odpověď zní: “sport, tým, vůle, vítězství, sportovní duch, fair play”. Reklama pak ujišťuje, že tytéž hodnoty může člověk zakusit i v armádě. Pro používání slov olympiáda, olympijský či symbolů tohoto sportovního svátku v reklamě je přitom nutné povolení olympijských výborů.
Spoty a tištěné inzeráty armády vznikají ve spolupráci s komerční reklamní agenturou, ministerstvo obrany na ní letos vydá pět a šest milionů korun. Od počátku příštího roku bude česká armáda plně profesionální, na vojnu už nebudou povinně odcházet mladí muži. Letos armáda plánuje přijmout asi 3400 vojáků, v tuto chvíli chybí asi pět stovek z nich.

×

ČT2 se minulý týden zvýšil podíl sledovanosti téměř dvakrát

Starší článek

Ředitel výroby a techniky Petr Erben odchází z České televize

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Portu

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více