Armádní kampaň neoprávněně použila olympijskou symboliku
Náborová kampaň české armády porušila zákon. V rozhlase se objevil spot, v němž armáda srovnává službu u vojska s ideály olympijských her. Povolení používat olympijskou symboliku k reklamním či obchodním účelům uděluje Český olympijský výbor (ČOV); ten však armádě žádné oprávnění nedal. Armáda spot stáhne z vysílání a vytvoří jiný, informovaly Lidové noviny.
“Reklamní kampaň začala spolu s olympijskými hrami, ale nyní bude stažena z vysílání a vytvořena nová verze bez olympijské symboliky,” řekl mluvčí ministerstva obrany Ladislav Šticha a potvrdil, že armáda nemá povolení olympijskou symboliku používat.
Podle Štichy odbor náboru nových vojáků, který kampaň zadával, věc podcenil a spot vznikl omylem. Myslí si to také mluvčí ČOV Zdeněk Šesták a celý případ tak zřejmě skončí pouze omluvou armády bez finančních sankcí.
V reklamním spotu se jeden aktér ptá druhého, co si představuje pod slovem olympiáda. Odpověď zní: “sport, tým, vůle, vítězství, sportovní duch, fair play”. Reklama pak ujišťuje, že tytéž hodnoty může člověk zakusit i v armádě. Pro používání slov olympiáda, olympijský či symbolů tohoto sportovního svátku v reklamě je přitom nutné povolení olympijských výborů.
Spoty a tištěné inzeráty armády vznikají ve spolupráci s komerční reklamní agenturou, ministerstvo obrany na ní letos vydá pět a šest milionů korun. Od počátku příštího roku bude česká armáda plně profesionální, na vojnu už nebudou povinně odcházet mladí muži. Letos armáda plánuje přijmout asi 3400 vojáků, v tuto chvíli chybí asi pět stovek z nich.