Armáda letos přijme 3400 vojáků; vrcholí náborová kampaň
Armáda zahájila náborovou kampaň v médiích. V souvislosti s profesionalizací má armáda letos přijmout 3400 nových vojáků. Ministerstvo obrany na kampaň letos vydá pět milionů korun. Informovaly o tom Česká televize a televize Nova.
Reklamní letáky či spoty v rozhlasu lákají mladé muže, aby vstoupili do Hradní stráže a do armády. Do konce roku musí Hradní stráž přijmout necelou stovku rekrutů; armáda se letos rozšíří zhruba o 3300 vojáků. Od roku 2005 bude mít Česko plně profesionální armádu.
Například reklamní spot v Českém rozhlasu láká do armády na “jistý plat i s příplatky, ubytování a mladý kolektiv”. Podobně jsou koncipovány také tištěné letáky.
Podle Luďka Švehlíka z Agentury pro nábor a profesionalizaci ozbrojených sil armáda eviduje přibližně třiapůlkrát až čtyřikrát více zájemců, než může přijmout. Přesto podle něj kampaň není plýtváním penězi. “Chceme vybírat co nejkvalitnější profesionály, takže nebereme každého uchazeče, který se přihlásí,” řekl Švehlík.
Podle ministerstva obrany je reklama lákající muže do armády na Západě běžná. Velkou tradici má například ve Spojených státech; existuje také v Belgii, kde armádu profesionalizovali před několika lety, uvádí ministerstvo.