Americká DirecTV vykázala za druhé čtvrtletí ztrátu
Americká DirecTV vykázala za druhé čtvrtletí čistou ztrátu 13 milionů dolarů, když stejné čtvrtletí před rokem uzavřela se ziskem 22 milionů. Provozovatel satelitního televizního vysílání s tím v uvedl, že si ve čtvrtletí připsal rekordní počet nových uživatelů.
Tříměsíční tržby firmě vzrostly o 21 procent na 2,64 miliardy dolarů z 2,19 miliardy před rokem. Během čtvrtletí si DirecTV připsala rekordních 944 tisíc nových uživatelů, což v meziročním porovnání představuje nárůst o 49 procent. V čistém vyjádření přibylo DirecTV 455 tisíc uživatelů.
Čtvrtletní zisk podniku klesl kvůli nákladům, které si vynutilo právě zvyšování počtu klientů. Ve výsledku se také projevily nižší platby úroků a daňové úlevy kvůli ztrátě z běžných aktivit podniku.
Výsledky podle analytiků potvrzují, že digitální televizní vysílání bude v USA i po zbytek roku vykazovat solidní nárůst. “Bylo to velmi, velmi silné čtvrtletí,” uvedl jeden z nich s tím, že marketing DirecTV byl značně agresivní.
Emise společnosti dnes dopoledne na newyorské burze vzrostla o 54 centů na 16,87 dolaru. DirecTV je součástí mediálního kolosu News Corp. Ltd., který patří magnátu Rupertu Murdochovi, napsala agentura Reuters.