ADSL stahuje náskok kabelových televizí

11. 8. 2004 00:08

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

  • Rychlý internet si postupně našel cestu k zákazníkům

    Poměr sil na trhu vysokorychlostního internetu se pomalu vyrovnává. Až dosud měly výrazně více klientů kabelové televize, jejich náskok však razantně stahují telekomunikační operátoři.


    Ještě na konci prvního čtvrtletí byli operátoři o patnáct tisíc klientů pozadu. Začátkem týdne se přes technologii ADSL, kterou nabízejí operátoři, připojovalo už třicet osm tisíc lidí. S kabelovými televizemi to bylo okolo čtyřiceti dvou tisíc. Z chystaných nabídek konkurentů lze očekávat, že zájem o služby operátorů ještě vzroste.


    Všichni poskytovatelé vysokorychlostního internetu, kabelovky i telekomunikační operátoři, se začínají v poslední době obracet na novou skupinu zákazníků. Tou jsou lidé, kteří nepotřebují vysoký komfort služeb, avšak chtějí být na internetu nepřetržitě připojeni i s nižší rychlostí, ale hodlají platit méně.


    „Teprve nyní, když se možnosti expanze v horní části trhu zmenšily, začínají se na trhu objevovat první odlehčené nabídky s nižší cenou, ale také s menším objemem služeb poskytovaných v základní ceně,“ píše na serveru lupa.cz publicista Jiří Peterka.


    První signály o levnější nabídce sice vyslaly kabelové televize, avšak konkrétní službu představili telekomunikační operátoři. Český Telecom přišel s nabídkou, u které srazil cenu na 620 korun s daní. Zároveň však výrazně snížil rychlost připojení na 256 kilobitů, oproti původním 512 kb.


    Kabelové televize cítí slábnoucí pozici a chystají také nové nabídky. UPC již testuje novou službu v celém Brně a v některých lokalitách Prahy. „Aktuální změny mohou přijít na podzim, letní měsíce na to nejsou vhodné,“ uvedl mluvčí UPC František Malina.


    Za připojení o rychlosti 128/64 kbps si firma podle dostupných informací hodlá účtovat 779 korun včetně DPH. Karneval chystá novinky také na podzim, poměrem ceny a rychlosti údajně předčí konkurenci.


    Výhodou ADSL oproti kabelovému připojení je jeho větší dostupnost. Internet přes ADSL si v současnosti může pořídit na 2,5 miliónu zákazníků Českého Telecomu i konkurenčních alternativních operátorů. To představuje sedmdesát procent všech pevných telefonních linek v tuzemsku. „Do konce srpna hodláme zpřístupnit ADSL v dalších desítkách lokalit,“ podotkl mluvčí Telecomu Vladan Crha.


    Naopak počet potenciálních klientů kabelových televizí se počítá v řádu několika set tisíc. UPC ČR i Karneval Media však shodně slibují, že dostupnost vysokorychlostního internetu výrazně rozšíří. „Bude to záviset zejména na zájmu zákazníků. Svoji pozornost můžeme obrátit například na sever republiky,“ uvedl Malina z UPC, jejíž doménou jsou zatím zejména velká města. Karneval již dříve ohlásil zavedení rychlého internetu do Plzně, Zlína, Pardubic, Chomutova či Loun.


    „Trh vysokorychlostního internetu nyní táhne ADSL. Z hlediska počtu nových klientů má větší perspektivu než připojení přes kabel. Hlavním důvodem je dostupnost služby. Ta je a bude lepší u telekomunikačních operátorů,“ tvrdí analytik Global Brokers Tomáš Kaňka.


    11HB13.gif ()

  • Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

    Redakce MAM

    Další zajímavé čtení

    Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

    Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

    Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.