Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ADSL stahuje náskok kabelových televizí

Redakce MAM11. 8. 2004

  • Rychlý internet si postupně našel cestu k zákazníkům

    Poměr sil na trhu vysokorychlostního internetu se pomalu vyrovnává. Až dosud měly výrazně více klientů kabelové televize, jejich náskok však razantně stahují telekomunikační operátoři.


    Ještě na konci prvního čtvrtletí byli operátoři o patnáct tisíc klientů pozadu. Začátkem týdne se přes technologii ADSL, kterou nabízejí operátoři, připojovalo už třicet osm tisíc lidí. S kabelovými televizemi to bylo okolo čtyřiceti dvou tisíc. Z chystaných nabídek konkurentů lze očekávat, že zájem o služby operátorů ještě vzroste.


    Všichni poskytovatelé vysokorychlostního internetu, kabelovky i telekomunikační operátoři, se začínají v poslední době obracet na novou skupinu zákazníků. Tou jsou lidé, kteří nepotřebují vysoký komfort služeb, avšak chtějí být na internetu nepřetržitě připojeni i s nižší rychlostí, ale hodlají platit méně.


    “Teprve nyní, když se možnosti expanze v horní části trhu zmenšily, začínají se na trhu objevovat první odlehčené nabídky s nižší cenou, ale také s menším objemem služeb poskytovaných v základní ceně,” píše na serveru lupa.cz publicista Jiří Peterka.


    První signály o levnější nabídce sice vyslaly kabelové televize, avšak konkrétní službu představili telekomunikační operátoři. Český Telecom přišel s nabídkou, u které srazil cenu na 620 korun s daní. Zároveň však výrazně snížil rychlost připojení na 256 kilobitů, oproti původním 512 kb.


    Kabelové televize cítí slábnoucí pozici a chystají také nové nabídky. UPC již testuje novou službu v celém Brně a v některých lokalitách Prahy. “Aktuální změny mohou přijít na podzim, letní měsíce na to nejsou vhodné,” uvedl mluvčí UPC František Malina.


    Za připojení o rychlosti 128/64 kbps si firma podle dostupných informací hodlá účtovat 779 korun včetně DPH. Karneval chystá novinky také na podzim, poměrem ceny a rychlosti údajně předčí konkurenci.


    Výhodou ADSL oproti kabelovému připojení je jeho větší dostupnost. Internet přes ADSL si v současnosti může pořídit na 2,5 miliónu zákazníků Českého Telecomu i konkurenčních alternativních operátorů. To představuje sedmdesát procent všech pevných telefonních linek v tuzemsku. “Do konce srpna hodláme zpřístupnit ADSL v dalších desítkách lokalit,” podotkl mluvčí Telecomu Vladan Crha.


    Naopak počet potenciálních klientů kabelových televizí se počítá v řádu několika set tisíc. UPC ČR i Karneval Media však shodně slibují, že dostupnost vysokorychlostního internetu výrazně rozšíří. “Bude to záviset zejména na zájmu zákazníků. Svoji pozornost můžeme obrátit například na sever republiky,” uvedl Malina z UPC, jejíž doménou jsou zatím zejména velká města. Karneval již dříve ohlásil zavedení rychlého internetu do Plzně, Zlína, Pardubic, Chomutova či Loun.


    “Trh vysokorychlostního internetu nyní táhne ADSL. Z hlediska počtu nových klientů má větší perspektivu než připojení přes kabel. Hlavním důvodem je dostupnost služby. Ta je a bude lepší u telekomunikačních operátorů,” tvrdí analytik Global Brokers Tomáš Kaňka.


    11HB13.gif ()

  • ×

    Hledá se expert na starý Řím

    Starší článek

    Heineken posiluje svou pozici v Rusku

    Novější článek

    Podobné zprávy

    Média
    Foto: Pixabay.com

    Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

    Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
    25. 2. 202125. 2. 2021
    Marketing

    VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

    Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
    25. 2. 202125. 2. 2021
    Newsletter

    Problémy v týmech už nelze přehlížet

    Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
    25. 2. 202125. 2. 2021
    Marketing

    Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

    Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
    25. 2. 202125. 2. 2021
    Reklama

    Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

    číst předplatit

    Lidé v pohybu

    Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
    Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

    Newsletter MAM

    Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

    • Kontakt
    • Inzerce
    • Ochrana osobních údajů
    • Obchodní Podmínky
    Marketing & Media
    Tato stránka používá cookies: Zjistěte více