Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem o satelitní televizi loni vzrostl o třetinu

Redakce MAM28. 7. 2004

V České republice je přes 80 000 lidí, kteří pro příjem českých a zahraničních televizních programů využívají digitální satelit. Loni se jejich počet zvýšil zhruba o třetinu. “Prodej se pohybuje ve vlnách, vždy nejlépe o Vánocích, kdy roste až o 2000 zákazníků týdně,” uvedl mluvčí společnosti UPC František Malina.
Zájem o službu na začátku letošního roku zbrzdil její přechod ze snížené do základní sazby DPH, naopak vstup země do EU znamenal růst poptávky cizinců a mladých lidí, kteří chtějí studovat cizí jazyky. “Stále se ale o službu zajímá především venkov, kde lidé nemají přístup ke kabelové televizi,” dodal Malina.
UPC je se svou platformou Direct v současnosti jediným poskytovatelem satelitního příjmu v Česku. Firma službu nabízí od roku 2001. Před tím s podobnou službou zkrachovala společnost Multichoice. V roce 2002 požádala o licenci firma EastBox digital, která ale nesehnala investora a povolení vrátila. Satelitní příjem se v České republice začal rozšiřovat v 90. letech, kdy lidé začali chytat neplacené cizojazyčné programy.
Dostupnost na celém území, kvalita příjmu a možnost volit z 15 česky mluvených a dalších 135 cizojazyčných kanálů jsou podle Maliny hlavními výhodami služby. Satelitní přijímače stojí nejméně 10.000 korun. Zákazníci si je ale většinou mohou pronajmout od operátora. Zároveň musejí počítat s tím, že za stále více programů budou jejich majitelům muset platit koupí speciálních přístupových karet.
Satelitnímu příjmu by neměla konkurovat nastupující pozemní digitální televize. Ta bude mít srovnatelnou kvalitu, ale nabídne menší pokrytí území a výrazně méně přenášených programů. Pozemní digitální vysílání by mělo komerčně začít koncem roku.
Po uvedení služby UPC Direct na český trh se s kartami a přijímači začalo obchodovat na černém trhu. Podvodníci si od firmy přístroj pronajali a pak jej za výhodnou cenu prodali dalšímu zájemci. Společnost dosud eviduje 310 nepodmíněných a podmíněných rozsudků.

×

Kapr Jakub, jihočeský maskot, ve večerníčku

Starší článek

Peříčko nahradí nový erotický pořad

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více