Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem cizinců o Česko roste, utrácejí také více peněz

Redakce MAM28. 7. 2004

Zájem cizinců o Česko roste. Jen v prvním čtvrtletí letošního roku přicestovalo do republiky o patnáct procent zahraničních návštěvníků více než v roce 2002.
Odborníci na cestovní ruch přitom předloňský rok používají k porovnání zcela záměrně. Loni totiž v prvním čtvrtletí prudce ubylo lidí vyjíždějících do zahraničí vinou války v Iráku. Porovnáním letošních údajů s loňským rokem přijelo do tuzemska o 20 procent turistů více.
Středoevropský region není v očích cizinců teroristickým terčem. To je podle expertů hlavní důvod, proč zájem o Česko roste.
Spolu s přílivem návštěvníků rostou i příjmy z cestovního ruchu. Ty se za první čtvrtletí zvedly meziročně o 11 procent. Během prvních tří měsíců zde téměř 1,5 miliónu cizinců utratilo necelých 23 miliard korun.
Nejvyšší příjmy z cestovního ruchu se očekávají během hlavní sezóny. Ta je v tuzemsku od května do konce září. Odborníci jsou přesvědčeni, že hlavní sezóna bude velmi úspěšná.
Nejnavštěvovanější je přitom Praha, kde loni alespoň jednou přespalo 52 procent zahraničních návštěvníků. “To je v evropském měřítku neobvyklé,” říká Jaromír Beránek, ředitel analytické společnosti Mag Consulting. Podle statistik v hlavních městech Evropy alespoň jednou přespí v průběhu své dovolené pouze 19 procent návštěvníků.
Cizinci, kteří přijíždějí do tuzemska, preferují na rozdíl od začátku devadesátých let velké hotely a luxusní penzióny. “To je dobrá zpráva. Jezdí k nám bohatší klientela, která zde i více utrácí,” doplňuje Beránek.
Příjmy z cestovního ruchu však zvedají i nízkorozpočtové lety, které sem přepravují na víkendy především Iry a Brity. “Návštěvníci z těchto anglosaských zemí zde sice nebydlí v drahých hotelích, ale zase zde utrácejí daleko více za konzumaci jídla a především nápojů,” tvrdí Tomáš Brejcha, ředitel marketinku Čedoku.
Nejvíce peněz v tuzemsku celkově utratili Němci, a to i přesto, že v přepočtu na jednoho návštěvníka patří mezi velmi šetrné národy. Za jídlo, pití, ubytování a ostatní nákupy zde zaplatili přes čtyři miliardy korun.
Na druhém místě byli Italové, kteří v Česku utratili přes 800 miliónů korun. To je částka, která je meziročním rekordem v růstu útrat ze všech národů, a to o 57 procent.

Hospodářské noviny, 28. 7. 2004, autor: Hana Vorlíčková

×

Much je málo, mucholapky leží v obchodech

Starší článek

V Mostě čekají závěrečné zkoušky studenty oboru žurnalistika

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více