Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zájem Američanů o televizní přenos stranických sjezdu opadá

Redakce MAM30. 7. 2004

Zájem americké veřejnosti o přímé přenosy ze stranického sjezdu demokratů v Bostonu opadl a stejný pokles se očekává koncem srpna na shromáždění republikánů v New Yorku. Podle mediálních odborníků sjezdy postrádají drama, názorové střety jako v minulosti, protože jsou předem zinscenovány do “miliontiny sekundy” a podobají se podle šéfů televizních stanic spíše korunovačním obřadům než živým událostem.
Na shromáždění demokratů se dívá o deset procent lidí méně než na sjezd, který před čtyřmi lety nominoval Alberta Gorea. Podle televizních žebříčků, které zahrnují tři celostátní televizní řetězce a tři hlavní kabelové televize, klesla sledovanost z 18,5 milionu diváků před čtyřmi lety na nynějších asi 16,5 milionu.
“Tento sjezd je nudnější než ty, které se odehrávaly před čtyřmi lety. Ve sjezdové hale je všechno rozepsáno do nanosekundy,” prohlásil na webové stránce CBSNews.com Dan Rather, moderátor společnosti CBS na sjezdu demokratů. “Skutečně si musíte dát kurz rychlozívání, abyste se prokousal některými chvílemi,” dodal.
Choreografie demokratického sjezdu je opravdu bezchybná. Pevně stanovené téma “silnější doma, respektovaní ve světě” udává tón projevům, ve kterých jednohlasně zní chvála chrabrosti Johna Kerryho ve Vietnamu. Rozdílné názory nezaznívají, nebo jsou tlumeny, zajímaví řečníci jako bývalý prezident Bill Clinton nijak nevybočují z jednolité řady.
Celostátní televizní stanice ABC, NBC a CBS se proto rozhodly vynechat přenos jednoho dne u sjezdu demokratů i republikánů a každému zbylému sjezdovému dni věnovat zhruba hodinu nejsledovanějšího času. Vrcholným okamžikům obou sjezdů, kterým budou přijímací řeči Kerryho a Bushe, věnují šedesát minut. Před čtyřmi lety to byla hodina a půl.
“Překvapilo nás, že televizní sítě vynechají jednu noc,” citoval tisk mluvčího republikánského sjezdu Leonarda Alcivara. Situaci vysvětluje výkonný producent pro politické události roku 2004 Mark Lukasiewicz: “Sjezdy už nejsou jako kdysi událostmi, které dělají zprávy. Tohle víme všichni. Ale jsou stále velmi důležitými událostmi, a proto je zpravodajsky kryjeme.”
Televizní stanice tvrdí, že přesouvají hodně zpravodajství z televizních obrazovek na internetové stránky a do kabelových sítí, u kterých počet diváků letos sice stoupl, ale nestačil kompenzovat celkový úbytek.
“Televizní společnosti dávají najevo, že sjezdy jsou nejen nedůležité, ale že i nadcházející prezidentské volby si nezaslouží plnou pozornost. Společnosti produkují tento nezájem tím, že se stále více odvracejí od zpravodajského pokrývání politiky,” uvedl Timothy Karr, vedoucí skupiny pro reformu médií MediaChannel.org.

×

Koncerny Vivendi Universal a Hachette-Lagardere sondují fúzi

Starší článek

Filmové studio MGM výrazně snížilo čtvrtletní ztrátu

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více