Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Většina diváků strávila v Portugalsku jen jeden den

Redakce MAM8. 7. 2004

Období, kdy Portugalsko žilo fotbalovým Eurem 2004, přineslo poskytovatelům turistických služeb v zemi velmi dobrou bilanci – podle odhadů Evropské fotbalové unie dosáhnou příjmy v této oblasti podnikání 260 miliónů eur. V některých případech však obchody přesto zůstaly za optimistickým očekáváním, neboť vysoké ceny a nezájem velkých turistických operátorů o podobné akce odradily obvyklé návštěvníky a ohrozily prodloužené pobyty.

Portugalsko bylo vidět

Velkou službu naopak prokázalo mistrovství Evropy obrazu Portugalska v zahraničí. Média se o zemi, která šampionát pořádala, zmiňovala mnohem víc, než se kdy předtím stalo díky propagačním kampaním.
“Teď je jen nutné nenechat jméno Portugalska zrezivět,” řekl tamnímu listu Diário Económico ředitel agentury cestovního ruchu “Tui Portugal” Duarte Correia.
Dosavadní zájem, jaký šampionát vyvolal v zemích, odkud do Portugalska přijíždí nejvíc turistů, však nepřeceňuje. “Větší část cizinců, kteří přijeli na fotbalové mistrovství, tady zůstala pouze jeden den,” upozornil Correia. Jedním z cílů přitom bylo zajistit v Portugalsku delší pobyt fanoušků.
“Prodloužení je v Portugalsku ta nejlepší část zápasu,” bylo heslem jedné z mezinárodních kampaní.

Škoda Angličanů

Překážkou tomu byl ale překvapivý vývoj šampionátu. Právě týmy zemí, odkud do Portugalska přijíždí nejvíc lidí, vypadávaly poměrně brzy. Například anglických fanoušků přijelo hodně a byli ochotní hodně utrácet. “Kupovali cokoli, co se jim dalo do ruky,” říká šéf Tui Portugal. Potvrzují to i obchody na třech letištích, kterým od 12. června zajistili angličtí fotbaloví příznivci polovinu prodeje.

Rusové překvapili

Pokud jde o počet fanoušků a chuť k nákupům, překvapili také Rusové. Hélder Martins, který řídí organizaci zabývající se turistikou v jižním regionu Algarve, soudí, že právě oni by mohli znamenat pozitivní impuls pro tuto oblast, která se potřebuje prosadit na nových trzích. Právě Algarve totiž na rozdíl od jiných regionů v červnu zaznamenalo pokles poptávky. Ve třech zápasech se na tamním stadiónu vedle Rusů představili ještě Španělé, Řekové a ve čtvrtfinále Nizozemci se Švédy.
Vyšroubované ceny ale odradily rodiny a seniory, kteří sem v tuto dobu obvykle přijíždějí na dovolenou, uvedl Martins. Odliv těchto skupin do jiných turisticky zajímavých destinací přitom nekompenzoval příjezd návštěvníků Eura. Velcí evropští turističtí operátoři neměli chuť investovat do nákupu vstupenek a poskytovat balíčky kombinující fotbal a rekreaci.

Obraz země

Důležitější než příjmy za tři týdny šampionátu je ale propagační účinek, soudí Diário Económico. “Zůstává obraz země, která je schopná zorganizovat nejlepší evropský šampionát, přátelsky přijmout návštěvníky a taky dobře hrát,” říká Martins. A výsledky se začínají objevovat – počet dotazů na skupinové zájezdy v Tui Portugal se neobyčejně množí.

Hospodářské noviny, 8. 7. 2004, autor: Ivana Izáková

×

Partneři reprezentace na Euru vydělali

Starší článek

Sledovanost Eura na ČT stoupla, u zápasů ČR naopak klesla

Novější článek

Podobné zprávy

Lidé
Foto: Ogilvy

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Newsletter

Online market Tomato.cz vsadí na ceny i nabídku netradičních potravin

Do rychle rostoucího segmentu online prodeje a rozvozu potravin a drogerie vstupuje nový hráč, který chce vyzvat dosavadní hegemony Rohlik.cz…
4. 3. 20213. 3. 2021
Marketing

Jay-Z provokuje. Se značkou Monogram upozorňuje na pokrytectví zákonů

Nová kampaň marihuanového brandu Monogram od rappera Jay-Z si vzala na mušku americké zákony. „Válku s drogami“ staví do kontrastu…
4. 3. 20214. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více