Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V USA klesá zájem o literaturu a zvyšuje se zájem o televizi

Redakce MAM12. 7. 2004

Čím dál méně Američanů sahá ve volném čase po knize, tvrdí průzkum americké
Národní nadace pro umění (NEA). Jen asi polovina ze 17 000 respondentů přečetla v uplynulých 12 měsících alespoň jednu knihu. Nejvíc zanedbávané je čtení krásné literatury. Průzkum ukázal, že počet čtenářů románů, povídek a básní poklesl v porovnání s rokem 1982 o 10 %. Po krásné literatuře sahá dnes 46,7 % obyvatel USA. Tento trend nezávisí na pohlaví nebo sociálním postavení dotázaných: čtení je čím dál nepopulárnější u všech vrstev obyvatel, tvrdí předseda NEA Dana Gioia. Podle jeho
názoru výsledek studie vyjadřuje národní krizi ve vzdělávání. “Úbytek čtenářů ze všech vrstev obyvatelstva se rovná kolapsu vzdělávání,” dodal Gioia. Výrazně poklesl i počet mladých čtenářů.
Průzkum ukázal, že ve volném čase čte pravidelně jen 42,8 % mladých lidí ve věku 18 až 24 let – v roce 1982 sahalo po knihách a literárních časopisech ješte 60 % americké mládeže. Místo knihy dávají dnes obyvatelé USA pčednost dálkovému ovladači. Před televizorem přitom vysedávají nejčastěji ti, kteří se o knihy nezajímají.

-tasr, zem-

×

Francouzské reklamy pro děti musejí propagovat zdravou výživu

Starší článek

Moskva se rozloučila se zavražděným šéfredaktorem časopisu Forbes

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více