V Mostě čekají závěrečné zkoušky studenty oboru žurnalistika

28. 7. 2004 09:07

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Titul bakalář získají letos v Mostě první absolventi tříletého studia žurnalistiky. Kombinovanou formu výuky v dosahu bydliště nabídla zájemcům ze severozápadních Čech Katedra žurnalistiky Filozofické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci, odborně ji zajišťuje mostecké Regionální středisko výchovy a vzdělávání.
„V roce 2001 zahájilo v Mostě studium 30 zájemců. Letos v květnu složilo úspěšně závěrečné zkoušky a obhájilo bakalářské práce osm mužů a žen, dalších 20 se o totéž pokusí v září,“ řekla Lenka Cimbálníková ze střediska distančního vzdělávání olomoucké univerzity.
Platnost smlouvy mezi univerzitou a regionálním střediskem skočila na konci června, v letošním akademickém roce tak už budoucí novináři v Mostě studovat nebudou. „O pokračování spolupráce uvažujeme výhledově už od podzimu 2005, důvodem je zejména zájem ze strany potenciálních studentů z Mostu a jeho okolí,“ uvedla Cimbálníková.
Pokračování studia žurnalistiky by pracovníci regionálního střediska přivítali. „Jde zejména o rozšíření nabídky pro studenty z regionu, jenž patří mezi nejpostiženější v republice a se zhruba pěti procenty vysokoškoláků je bezkonkurenčně na vzdělanostním chvostu. V nabídce studia v severozápadních Čechách novinařina chybí,“ doplnila ředitelka střediska Jitka Benešová.
V Mostě působí dlouhodobě Technická univerzita Ostrava, v roce 2001 zde otevřela středisko pražská soukromá Vysoká škola finanční a správní. Bakalářské studium v oboru ekologie a ochrana životního prostředí nabízí od loňského roku ústecká Univerzita Jana Evangelisty Purkyně. Od září zde začne fungovat také výukové a studijní centrum Vysoké školy chemicko-technologické a Česká zemědělská univerzita.

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.