Úspěchy národního týmu ve fotbale dělají Česku reklamu v cizině
Úspěchy národního týmu ve fotbale, dělají Česku velkou reklamu v zahraničí. Mohly by dokonce přilákat zahraniční turisty, kteří by jinak o cestě do ČR ani neuvažovali. Tvrdí to ředitel analytické firmy Mag Consulting Jaromír Beránek.
Česká republika je díky šampionátu dnes a denně citována ve všech médiích v celé Evropě. Podle Beránkových odhadů by to mohlo v následujících dvou až třech letech přilákat až 50 tisíc turistů, které by jinak cestovat do ČR nenapadlo. Nepůjde přitom o typické fotbalové fanoušky, ale o běžné turisty, které k návštěvě vyprovokují jen časté zmínky o České republice v médiích. Vyšší počet turistů bude znamenat také vyšší devizové příjmy, a to až o tři miliardy korun, řekl Beránek.
Ročně přitom Česko navštíví asi sedm milionů turistů, z nichž více než pět milionů se ubytuje v hotelích a penzionech. Ostatní, většinou Slováci, bydlí u známých a příbuzných. Devizové příjmy z turistiky se pohybují ročně kolem 100 miliard korun.
Více turistů přiláká také reklama, kterou České republice udělalo nedávné mistrovství světa v hokeji. Podle odhadů by tak mohlo v následujících dvou až třech letech každoročně navíc přicestovat 200 až 300 tisíc turistů. Do Česka se za běžnou poznávací turistikou podle Beránka vrátí zhruba deset procent fanoušků, kteří na šampionát přijeli. V době šampionátu navíc kromě samotných přenosů z Česka viděly tisíce diváků státní reklamní kampaň na Eurosportu a dalších mezinárodních satelitních kanálech.